کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور          

هفته شکوهمند بسیج را به تمامی اعضای محترم کانون فرهنگی تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.

روابط عمومی کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور(عج) سیف آباد کازرون


ادامه مطلب

+ نوشته شده در پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۹ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

+ نوشته شده در یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

+ نوشته شده در جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۶ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

به کتاب خواندن علاقه زيادي دارم اما درمورد خواندن قرآن و به طور کلي کتاب هاي مذهبي متاسفانه کشش به خواندنشان ندارم .چه کار کنم که به خواندنشان راغب شوم؟

🌺پاسخ:

به اين نکات توجه نماييد: 1- برنامه ريزي کنيد که حداقل روزي يک صفحه قرآن بخوانيد و خودتان را مقيد به اين برنامه کنيد.

2- قرآن را به همراه ترجمه آن بخوانيد. تفکر در معاني قرآن باعث انس با قرآن مي شود.

3-گناه عامل اصلي بي علاقگي نسبت به معنويات از جمله تلاوت قرآن است اگر مي بينيد نسبت به تلاوت قرآن بي ميل هستيد اين احتمال وجود دارد که اگاهانه و يا ناآگاهانه مبتلا به يک و يا چند گناه کبيره باشيد که بايد آنها را رصد کرده و از خود دورشان نماييد.

4- سعي کنيد در طول روز به آفرينش و نعمتهايي که خدا در زندگي به شما داده بيشتر تفکر نماييد. تفکر به حکمت آفرينش عالم و آدم موجب علاقه مندي انسان به معنويات از جمله تلاوت قرآن خواهد شد.

5- لابلاي برنامه هاي ديني و مذهبي خود از جمله تلاوت قرآن و مطالعه کتب مذهبي حتما برنامه هاي تفريحي و سرگرم کننده هم قرار دهيد که دچار خستگي نشويد.


ادامه مطلب

+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

✍️چه طور تخمه کدو براى بعضى ‏ها خوشمزه است. براى بعضى هم «سبحان اللّه» گفتن، شیرین است. امام مى‏ گوید: «مناجات یک شیرینى دارد. خدایا آن شیرینى را به من بچشان»؛ «الَهی أذِقْنِی حَلاوَةَ ذِکْرک». شادى خوب آن است که آدم آخرتش را تأمین کرده باشد. در این دنیا، خانه ‏اش کاهگل بوده و آپارتمان شده است. دوچرخه ‏اش به ماشین تبدیل شده است. مثلًا اگر عباى من نخى باشد. حالا پشمی شده. نخ، از پنبه است و پشم براى شتر است. نخ و پشم شرف نیست. حتى مدرک هم ارزش ندارد.

امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «فَلْیکنْ سُرُورُک بِمَا نِلْتَ مِنْ آخِرَتِک» (نهج البلاغه، نامه 22)؛ «کاری کن که شادی تو برای رسیدن به آخرت باشد». اگر خواستى شاد بشوى، ببین چه قدر آخرتت را تأمین کرده ‏اى؟ چند رکعت نماز با توجه در عمرت خوانده ‏اى؟ چه قدر جبهه رفته ‏اى؟ چقدر به پشت جبهه کمک کرده ‏اى؟ از پارسال تا به حال، چقدر به آواره‏ها و سیل زده‏ها کمک کرده‏ اى؟ از پارسال تا به حال، چند بچه یتیم را بوسیده ‏اى؟ به دیدن چند خانواده شهید رفته‏ اى و اظهار ادب کرده ‏اى؟ چند کتاب مطالعه کرده‏ اى؟ چه گامى برداشته‏ اى؟ این که آدم انبارش را بچرخاند، بازارش را بچرخاند، دکورسازى کند، خانه سازى کند، مبلمان و ماشینش را عوض کند،. این‏ها چیزى نیست. خودت چه قدر بزرگ شده ‏اى؟ مهم این است که خودم چقدر بالا آمدم؟ یعنى علم، تقوا، نور، شعور، انسانیت و شخصیت من چقدر بالا رفته است؟ اینکه پنبه، پشم شده است، مهم نیست. اینکه دوچرخه به موتور تبدیل شده است، مهم نیست. خودت چه شده ‏اى؟

📚 کتاب خنده و گریه در آثار استاد قرائتی


ادامه مطلب

+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

 «أَ إِذا كُنَّا عِظاماً نَخِرَه یً» نازعات/11)

وقتی ما استخوانهای پوسیده شدیم دومرتبه زنده می شویم؟ ! «قالُوا تِلْكَ إِذاً كَرَّه یٌ خاسِرَه یٌ فَإِنَّما هِیَ زَجْرَه یٌ واحِدَه یٌ فَإِذا هُمْ بِالسَّاهِرَه یِ» نازعات/14- 12) پیدایش قیامت به واسطه یك صدای مهیب است. با یك صدا و صیحه همگی زنده می شوید. با یك صوری كه دمیده می شود همگی زنده می شوید، ناگهان همه مردم در یك جایی قرار می گیرند. «ساهِرَه یِ» سرزمینی است كه خواب به چشم كسی نمی رود. برای همه سحر است. اینها برای خدا كاری ندارد. شخصی به من گفت: شنیده ای كه موبایل (تلفن همراه) آمده است؟ ! گفتم: بله. خودم هم دارم. گفت: ببین قدرت علم روز را، با آن طرف دنیا می توان صحبت كرد. از اینها گذشته تا چندسال دیگر، علم به جایی می رسد كه حتی تصویر

كسی كه با او صحبت می شود بر روی صفحه ظاهر می شود. به او گفتم: قرآن بالاتر از اینها را می گوید. می فرماید: حضرت سلیمان (ع) یك وزیر داشت. به آن حضرت گفت: اگر چشمت را روی هم بگذاری خود بلقیس را با كاخش می آورم. نه صدا و نه تصویر، بلكه خودش را. تازه وزیر حضرت سلیمان (ع) مقداری از علم كتاب را می دانست. «قالَ الَّذی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتابِ» نمل/40) آنوقت: «وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ» رعد/43) به پیغمبر (ص) می گوید: اگر كفار تو را قبول ندارند غصه نخور، همین كه خدا تو را قبول دارد و كسی تو را قبول دارد كه علم من الكتاب دارد، تو را بس است (در روایت آمده كه او علی (ع) است) وزیر سلیمان بخشی از علم را داشت و چنان قدرتی داشت، امام صادق (ع) انگشتانش را باز كرد و به سینه اش اشاره فرمود: به خدا قسم علم كتاب ما هستیم. وقتی بنده خدا این كار را می كند، خدا هم می تواند با یك دمیدن انسان را زنده كند. 4- ماجرای حضرت موسی و چگونگی برخوردش با فرعون «هَلْ أَتاكَ حَدیثُ مُوسی» نازعات/15) می خواهی قصه موسی (ع) را برایت بگویم.


ادامه مطلب

+ نوشته شده در جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

در مورد زكات قرآن می فرماید: كسانی كه به زور زكات می دهند «وَ هُمْ كارِهُونَ» توبه/54 (زكاتشان قبول نیست. «فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً» نازعات/5)
2- توسل و واسطه گری با توحید منافات ندارد
قسم به فرشتگانی كه برنامه ریزی می كنند (تدبیر می كنند) انسان باید در كارهایش برنامه ریزی داشته باشد. انسان باید یك سیاستگذاری در زندگیش داشته باشد. ما می گوییم: یا حسین (ع) وهابی ها می گویند: بگویید یا الله. یا حسین (ع) گفتن شرك است. جوابش این است. می گوییم: ضمن اینكه همه كاره خداست اما مانعی هم ندارد كه حسین (ع) هم واسطه باشد. خداوند «یُدَبِّرُ الْأَمْرَ» یونس/3) تدبیر دست خداست. اما همین خدا به فرشته ها فرموده: فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً.
«وَ إِذا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفینِ» شعراء/80) شفا دست خداست. اما همان خدایی كه شفا می دهد، در عسل هم قدرت شفا قرار داده است. عیبی ندارد كه كار دست خدا باشد، اما همان خدا كارها را به دیگران واگذار كند.
3- جهان در آستانه قیامت
«یَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَه یُ» ـازعات/6) روزیكه زلزله های وحشتناك همه چیز را به لرزه درمی آورد. (همه چیز به هم می ریزد) ولذا: «إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ وَ إِذَا النُّجُومُ انْكَدَرَتْ» تكویر/2- 1 نور خورشید گرفته میشود، ستاره ها به هم می ریزند. «تَتْبَعُهَا الرَّادِفَه یُ» نازعات/7) از دنبال آن زلزله دیگری واقع می شود. (یا صور اول و صور دوم و یا زمین لرزه و پس لرزه «قُلُوبٌ یَوْمَئِذٍ واجِفَه یٌ» نازعات/8) دلهایی در آن روز ترسان و لرزان است. كسی كه قاچاق بار كرده است، وقتی با نیروی انتظامی مواجه می شود، رنگش می پرد. «أَبْصارُها خاشِعَه یٌ» نازعات/9 چشمها ترسان و گریان است. «یَقُولُونَ أَ إِنَّا لَمَرْدُودُونَ فِی الْحافِرَه یِ» نازعات/10 اینها در دنیا وقتی حرف از قیامت به میان می آمد، متلك می گفتند و به مسخره می گرفتند. می گویند: حالا فعلاً دنیایت را نگهدار. مردم غافل دنیا می گویند: آیا ما پس از مرگ باز زندگانی دیگری خواهیم داشت؟ ! یعنی پس از مرگ ما دوباره زنده می شویم؟ ! بعید می دانستند.


ادامه مطلب

+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۲ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

بسم الله الرحمن الرحیم

«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ» ، «وَ النَّازِعاتِ غَرْقاً وَ النَّاشِطاتِ نَشْطاً وَ السَّابِحاتِ سَبْحاً» نازعات/3- 1 یكی از هنرهای قرآنی موسیقی آن است. یعنی ریتم دارد. به نام خداوند بخشنده مهربان. قسم به فرشتگانی كه جان كفار را به سختی می گیرند. و قسم به فرشتگانی كه جان مؤمنین را به راحتی می گیرند. چرا قسم؟ قسم برای تأكید است. و برای خداوند هم مهم نیست كه به چیزی قسم بخورد. ولذا یكجا می فرماید: «وَ التِّین» تین/1) قسم به انجیر، و جایی دیگر می فرماید: «وَ الشَّمْس» شمس/1) قسم به خورشید. ولی ما وقتی می خواهیم قسم بخوریم به چیزهای بزرگ قسم می خوریم. هیچگاه به كدو قسم نمی خوریم. خداوند به هرچه خواست قسم می خورد. 1- فرشتگان در قرآن و اما فرشته ها: در قرآن هرجا از ایمان به معاد گفت، از ایمان به فرشته ها هم گفته است. برخلاف ما كه اصول دین را توحیدو معاد و نبوت می دانیم، قرآن ایمان به فرشته ها را نیز بیان می كند. روایت داریم از امیرالمؤمنین كه تعداد هیچ موجودی به اندازه تعداد فرشته ها نیست. امام سجاد (ع) 19 گروه از فرشته ها را كه هر گروه كار مخصوص دارند، در صحیفه سجادیه معرفی فرموده است. (فرشته های مأمور باد، فرشته های مأمور باران، . . . ) از این معلوم می شود كه تقسیم كار هم مسئله مهمی می باشد. مثلا آن فرشته ای كه مأمور گرفتن جان است (عزراییل) ، غیر از فرشته ای است كه مأمور صور است (اسرافیل) یا میكائیل كه مأمور باران و ارزاق است. وجود فرشته ها از نور است. بزرگ و كوچك دارند. سلسله مراتب دارند: «مُطاعٍ ثَمَّ أَمینٍ» تكویر/21) یك عده فرمانده و یك عده فرمانبر هستند. فرشته ها معلم پیغمبر (ص) بودند: «عَلَّمَهُ شَدیدُ الْقُوی» نجم/5). فرشته ها در حق مادی می كنند. «وَ یَسْتَغْفِرُونَ لِلَّذینَ آمَنُوا» غافر/7 بعضی فرشته ها مسؤول جهنم هستند: «یا مالِكُ لِیَقْضِ عَلَیْنا رَبُّك» خرف/77) جهنم. بعضی فرشته ها مسؤول بهشت هستند: «سَلامٌ عَلَیْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدینَ» زمر/73). در دنیا هم همینطور است. فرشته هایی مسؤول نوشتن اعمال ما هستند: «كِرامٍ بَرَرَه یٍ» عبس/16) . «وَ السَّابِحاتِ سَبْحاً فَالسَّابِقاتِ سَبْقاً» نازعات/4- 3) قسم به فرشتگانی كه در حال سیر و سلوك و حركت و فعالیت هستند. قسم به فرشتگانی كه در مأموریت تند می روند و بر هم سبقت می گیرند. با عشق می روند. عشق در مأموریت مهم است. قرآن می فرماید: اگر كاری انجام بدهی ولی نق بزنی، كارت از ارزش می افتد. مثلا داریم: وقتی منافق به نماز می ایستد: «وَ هُمْ كُسالی» توبه/54) با كسلات نماز می خواند. اما مؤمنین: «الَّذینَ هُمْ فی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ» مومنون/2) داریم: اگر خوابتان می آید، نمازتان را اول وقت نخوانید. موقعی نماز بخوانید كه بفهمید چه می گویید: «حَتَّی تَعْلَمُوا ما تَقُولُونَ» نساء/43)


ادامه مطلب

+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

مدیر فرهنگی هنری منتظران ظهور(عج) سیف آباد کازرون از اجرای طرح شنبه های کتاب در مسجدالزهراء(س) سیف آباد همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون فرهنگی منتظران ظهور(عج) سیف آباد کازرون، مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر فرهنگی هنری منتظران ظهور(عج) سیف آباد کازرون با اشاره به اجرای طرح شنبه های کتاب در مساجد اظهار داشت: در طرح شنبه های کتاب که قرار است هر هفته در مساجد به اجرا در آید، امام جماعت یا یکی از اعضای فرهنگی هنری چند دقیقه با قرائت صفحاتی از کتاب منتخب بین نماز مغرب و عشا، معرفی می کند.

وی با بیان اینکه کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده های بشری و گنجینه بزرگترین ثروت های بشر یعنی دانش و تحقیق است، خاطرنشان کرد: دین و دنیای بشر و جسم و جان انسان به برکت کتاب تأمین و تغذیه می شود و فرآیند کمال بشری به وسیله کتاب تحقق می یابد.

مدیر فرهنگی هنری منتظران ظهور(عج) سیف آباد کازرون ابراز داشت: این طرح فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و همچنین معرفی کتاب های مناسب جهت مطالعه افراد است.

مهندس شفیعی یادآور شد: با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری بر امر کتابخوانی و مطرح کردن این مهم به عنوان یک وظیفه لازم است که نهادهای فرهنگی مسئولیت ترویج، توسعه و تسهیل امر کتابخوانی را در جامعه و به خصوص بین نسل جوان کشور به انجام رسانند، بر این اساس مناسب ترین بستری که برای تحقق این امر مطرح است مسجد است که به عنوان پایگاه و کانون عبادت و اندیشه و تفکر می باشد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف برگزاری این طرح است.

مهندس شفیعی با بیان اینکه طرح  شنبه‌های کتاب در کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: کلیه مراحل طرح زیر نظر امام جماعت و یا مربی مسجد انجام می شود.


ادامه مطلب

+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۹ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

کانون فرهنگی منتظران ظهور(عج) سیف آباد کازرون به مناسبت روز ۱۳ آبان‌ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر آیین خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد (سوره محمد آیه 7).

از زمانی که ملت مسلمان ایران، با هدایت و رهبری امام خمینی (ره)، مکتب سرخ حسینی را اساس حرکت خود قرار داد، نقاط عطف تاریخ این سرزمین همه رنگ و بوی عزت و اقتدار حسینی و عاشورایی به خود گرفت و یوم‌الله 13 آبان یکی از این نقاط برجسته و سرنوشت ساز تاریخ ایران اسلامی است.

سیزدهم آبان یوم الله است تا به همه ملت‌های آزادی‌بخش نشان دهد، هر چقدر هم که هیمنه آمریکا و ابرقدرت‌های استکباری بزرگتر باشد، می‌توان با ایمان به خدای بزرگ و اتکا به ملت‌ها و با مقاومت در برابر خواسته‌های نامشروع ایستادگی کرد. 13 آبان افشاگر سیاهه جنایات استکبار علیه ملت‌های مستضعف و رسواگر سیاست‌های زیاده‌خواهانه آن‌ها علیه ستمدیدگان در اقصی نقاط عالم است.

آری سیزده آبان، یادآور ایستادگی و مقاومت ملتی مظلوم و انقلابی نوپا در برابر ظلم جهانخواران بر تارک نظام مقدس اسلامی ایران نقش بست. نقشی که بعد از ۴۰ سال مقاومت و مبارزه نه تنها کم رنگ نشده بلکه در اندیشه ی آزادی خواهان و اندیشمندان جهان و همچنین در ترویج فرهنگ ایثار و استکبار ستیزی نقشی نو بسته است ۱۳ آبان امسال با توجه به تحولات و وقایع دردناک و فتنه گون هفته های اخیر در منطقه علاوه بر زمینه سازی اختلافات حکومتی و مردمی و برکناری دولت های آنان از اهمیتی ویژه ای برخوردار است.

ملت ایران، علی رغم توطئه ها و تحریم های دولتمردان خبیث آمریکایی امروز مصمم تر و قوی تر از هر زمان در حال حرکت به سمت اهداف بلند و قله های سعادت است و در صف مقدم این حرکت عظیم، جوانان قرار دارند. سیزده آبان روز تجلی آزادگی، شجاعت و غیرت انقلاب ملت ایران است. تسخیر لانه‌ی جاسوسی در این روز که از شکوهمندترین روزهای تاریخ است، جهادی ابتدایی علیه استکبار جهانی بود. شعار مرگ بر آمریکا با عمل جوانان پرشور، قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا گره خورد و حماسه آفرید.

کانون فرهنگی منتظران ظهور(عج) سیف آباد کازرون در راستای تجدید پیمان با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی) و میثاق با شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای دانش آموز آبان 58، ضمن حضور در مراسم یوم الله 13 آبان انزجار و نفرت خود از استکبار جهانی و در رآس آن آمریکا را اعلام می نماید.

 


ادامه مطلب

+ نوشته شده در یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۶:۵۷ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

دوست بدار دوستدار آل محمد(ص) را تا هنگامي که دوستشان مي‏دارد و دشمن بدار دشمن آل محمد(ص) تا هنگامي که دشمنشان مي‏دارد؛ هر چند روزه‏دار و نمازگزار باشد.
عنوان نخستين زائر تنها بر مردي شريف و عارفي کامل يعني صحابي بزرگ و برجسته، جابر بن عبد الله انصاري-رضوان الله عليه- منطبق است که به منظور زيارت قبر سيد الشهدا(ع) از مدينه به کربلا رفت. بسياري از علما تصريح ‏کرده‏اند که او نخستين کسي است که عنوان زائر قبر حسين(ع) را کسب کرد؛ اين شرافت و افتخار و ذخيره او را بس است.
شيخ مفيد گويد: و در روز بيستم آن ماه (صفر)... روزي است که جابر بن عبدالله بن حزام انصاري، صحابي رسول‏خدا(ص) براي زيارت قبر ابا عبدالله الحسين (ع) از مدينه به کربلا آمد؛ و او نخستين کس از مردم بود که آن حضرت را زيارت‏کرد.
و اين مطلب را بسياري از دانشمندان، از جمله شيخ طوسي، علامه حلي، شيخ رضي‏الدين حلي، کفعمي، مجلسي، محدث‏نوري و ديگران آورده‏اند.
جابر بن عبدالله انصاري و عطيه عوفي در کربلا
جابر بن عبدالله انصاري همان صحابي جليل القدري است که عبد الرحمن بن سابط درباره‏اش مي‏گويد: همراه جابر بودم که حسين بن علي(ع) داخل شد. در اين هنگام گفت: هر کس دوست دارد به مردي از اهل‏بيت(ع) بنگرد، به وي نگاه کند. گواهي مي‏دهم که من اين سخن را از زبان رسول خدا(ص) شنيده‏ام.
او از اهل معرفت بود و چون توفيق شهادت در رکاب امام حسين(ع) نصيب وي نگشت، براي ابراز محبّت نسبت به آن حضرت و تجديد عهد و پيمان با ايشان و نيز براي اظهار مخالفت نسبت به سلطه حاکم، براي زيارت قبر شريف آن حضرت بار سفر بست.
شيخ ابو جعفر محمّد بن ابي القاسم، محمّد بن علي طبري از اعمش از عطيه عوفي چنين نقل مي‏کند: همراه با جابر بن‏عبدالله انصاري براي زيارت قبر حسين(ع) حرکت کردم. چون به کربلا رسيد، نزديک ساحل فرات رفت و غسل کرد، آنگاه دوجامه به تن کرد و از همياني، مقداري مشک برداشت و بر بدنش پاشيد.
سپس با هر گامي که بر مي‏داشت خدا را ياد مي‏کرد، و چون به قبر نزديک شد گفت: دستم را روي قبر بگذار ؛ و من گذاشتم. او روي قبر افتاد و غش کرد. من مقداري آب بر او پاشيدم و چون به هوش آمد سه بار گفت: يا حسين(ع).
سپس گفت: آيا دوستي پاسخ دوستش را نمي‏دهد؟!؛ و افزود: تو چگونه مي‏تواني پاسخ دهي، و حال آنکه رگ‏هاي گردنت را بريده‏اند و ميان پيکر و سرت جدايي افتاده است. من شهادت مي‏دهم که تو پسر خاتم پيامبراني و پسر امير مؤمناني و پسر هم پيمان تقوا و فرزند هدايتي؛ پنجمين اصحاب کسايي؛ پسر سرور نقيباني؛ پسرفاطمه برترين زنان جهاني، چگونه چنين نباشي و حال آنکه پرورده دست سرور پيامبراني، و در دامن پارسايان پرورش يافتي و از پستان ايمان شير خوردي و با اسلام از شير بريده شدي. پس پاکيزه زيستي و پاکيزه مردي. اما دل‏هاي مؤمنان در فراق تو ناخوش است، در حالي که در خوبي حال تو شک ندارد.
سلام و خوشنودي خداوند بر تو باد. من گواهي مي‏دهم که تو به همان راهي رفتي که برادرت يحيي بن زکريا رفت.
آن گاه چشم‏ها را دور قبر گرداند و گفت: سلام بر شما که در راه حسين(ع) فدا شديد و در رکابش جان باختيد. گواهي مي‏دهم که شما نماز را به پا داشتيد و زکات را پرداختيد، به معروف امر و از منکر نهي کرديد. با کافران جهاد کرديد و آن قدر خداي را عبادت کرديد تا مرگتان فرا رسيد. به خدايي که محمّد(ص) را به پيامبري برگزيد سوگند که ما نيز در آنچه انجام داديد شريکيم.
عطيه گويد: به او گفتم: اي جابر چگونه؟ و حال آنکه ما در دشتي فرود نيامديم و از کوهي بالا نرفتيم و شمشيري نزديم و اين‏گروه ميان سرها و پيکرهايشان جدايي افتاده است. فرزندانشان يتيم و زنانشان بيوه شده‏اند!
گفت: اي عطيه! از حبيبم رسول خدا(ص) شنيدم که فرمود: هر کس گروهي را دوست بدارد با آنان محشور مي‏گردد و هر کس ازکار گروهي راضي باشد، با آنان شريک است. به خدايي که محمّد را به حقّ به پيامبري برگزيد، نيّت من و نيّت يارانم بر آن کاري است که حسين(ع) و يارانش کردند.
مرا به‏سوي خانه‏هاي کوفه ببر. چون پاره‏اي راه رفتيم گفت: اي عطيه! گمان ندارم که پس از اين سفر تو را ببينم، آيا مي‏خواهي که تو را وصيّتي کنم؟ دوست بدار دوستدار آل محمد(ص) را تا هنگامي که دوستشان مي‏دارد و دشمن بدار دشمن آل محمد(ص) تا هنگامي که دشمنشان مي‏دارد؛ هر چند روزه‏دار و نمازگزار باشد. با دوست‏دار محمّد و آل محمّد(ص)مهرباني کن، چرا که اگر بر اثر گناه فراوان يک گامش بلغزد، با محبّت آنان گام ديگرش ثابت مي‏ماند (و جبران مي‏گردد).دوستدار آنان به بهشت و دشمنانشان به دوزخ باز مي‏گردند.
در اين نقل چند نکته جاي تأمل دارد: 1 . عظمت معرفت جابر؛ و اين به خاطر معرفت بالايي بود که نسبت به منزلت اهل بيت محمد(ص) داشت.
2 . داشتن موضع مهم؛ آنجا که جابر، دشمنان امام حسين(ع) را در زمره ملحدان به شمار آورد.
3 . ادب جابر نسبت به ابا عبد الله(ع)؛ و اين نتيجه کمال معرفت وي بود. از اين رو مي‏بينيم که نخست غسل مي‏کند و سپس بدنش را با مشک خوشبو مي‏سازد، آن گاه در هر گامي خدا را ياد مي‏کند. پس از لمس قبر بي‏هوش مي‏شود و سپس سه بار فرياد يا حسين سر مي‏دهد. نيز فرازهاي زيارتش نشانگر ميزان معرفتي که نسبت به رسول خدا(ص) و جانشين و نوه‏اش دارد.
4 . از اين نقل چنين استفاده مي‏شود که جابر پس از زيارت به طرف خانه‏هاي کوفه رفت و از ديدارش با امام زين العابدين(ع) و ديگر اعضاي خانواده حسين(ع) چيزي ذکر نشده است. تحقيق در اين باره خواهد آمد.
سيّد بن طاووس کيفيت زيارت جابر از قبر ابا عبد الله الحسين(ع) و ياران با وفايش را به تفصيل آورده است که آن را به طورکامل در اينجا نقل مي‏کنيم: گويد: عطا گفت: روز بيستم صفر با جابر بن عبد الله همراه بودم. چون به غاضريه رسيديم در نهر آنجا غسل کرد و لباس‏پاکيزه را که همراه داشت پوشيد. آن گاه به من گفت: اي عطا! آيا عطري با خود داري؟ گفتم: مشک دارم. سپس سر و ديگر اعضايش را با آن خوشبو کرد و پياده رفت تا نزد سر حسين(ع) رسيد و سه بار تکبير گفت و از هوش رفت.
چون به هوش آمد، شنيدم که مي‏گويد: سلام بر شما اي خاندان خدا! سلام بر شما اي برگزيدگان خدا! سلام بر شما اي برگزيدگان از آفريدگانش! سلام بر شما اي سرور سروران! سلام بر شما اي شيرهاي بيشه! سلام بر شما اي کشتي‏هاي نجات! سلام و رحمت و برکات خداوند بر تو باد، اي اباعبد الله!
سلام بر تو اي وارث علم انبيا! سلام بر تو اي وارث آدم برگزيده خداوند! سلام بر تو اي وارث نوح، پيامبر خدا! سلام بر تو اي‏وارث ابراهيم، دوست خدا! سلام بر تو اي وارث اسماعيل، قرباني خدا! سلام بر تو اي وارث موسي، هم‏سخن با خدا! سلام بر تو اي وارث عيسي، روح الله! سلام بر تو اي فرزند محمد مصطفي(ص)! سلام بر تو اي فرزند علي مرتضي! سلام بر تو اي فرزند فاطمه زهرا! سلام بر تو اي شهيد و پسر شهيد! سلام بر تو اي کشته فرزند کشته! سلام بر تو اي ولي خدا و فرزند ولي او! سلام بر تو اي حجت خدا و فرزند حجّت او بر بندگانش!
گواهي مي‏دهم که تو نماز را به پاداشتي و زکات را پرداختي و به معروف امر و از منکر نهي کردي، با پدر و مادرت نيک کردي،با دشمنانت جهاد کردي. گواهي مي‏دهم که تو سلام را مي‏شنوي و به آن پاسخ مي‏دهي؛ و اينکه تو حبيب، دوست، نجيب،برگزيده، و پسر برگزيده خدايي.
تو را با شوق زيارت کردم، پس نزد خداوند از من شفاعت کن اي آقاي من! من به وسيله جدّ تو، سرور پيامبران و پدرت سرورجانشينان و مادرت سرور زنان جهان نزد خداوند شفاعت مي‏طلبم. خداوند کساني که تو را کشتند و آنها را که بر تو ستم‏کردند و با تو دشمني ورزيدند و کينه‏ات را به دل گرفتند از اوّلين و آخرين لعنت کند.
آن گاه روي قبر خم شد و گونه‏ها را به آن ساييد و چهار رکعت نماز گزارد. سپس بر سر قبر علي بن الحسين(ع) آمد و گفت: سلام بر تو اي مولاي من و پسر مولاي من! خداوند قاتل تو را بکشد! خداوند آن را که بر تو ستم کرد بکشد! من با دوستي شما به‏خداوند نزديکي مي‏جويم و از دشمنانتان نزد خداوند بيزاري مي‏جويم.
سپس آن را بوسيد و دورکعت نماز به جاي آورد و رو به قبور شهيدان کرد و گفت: سلام بر ارواح اقامت گزيده در کنار قبر ابا عبد الله(ع). سلام بر شما اي شيعيان خدا و شيعيان رسول او و شيعيان اميرمؤمنان و حسن و حسين! سلام بر شما اي پاکيزگان. سلام بر شما اي هدايتگران. سلام بر شما اي نيکان! سلام بر شما و بر فرشتگاني که پيرامون قبرهايتان مي‏چرخند. اميدوارم خداوند ما و شما را در جايگاه رحمتش در زير عرش جاي دهد.
سپس کنار قبر عباس فرزند اميرمؤمنان(ع) آمد و ايستاد و گفت: سلام بر تو اي ابا القاسم! سلام بر تو اي عباس بن علي! سلام بر تو اي پسر امير مؤمنان، گواهي مي‏دهم که تو نصيحت فراوان‏کردي و امانت را ادا کردي و با دشمن خود و دشمن برادرت جهاد کردي. درود خداوند برروح پاکت و خداوند به تو پاداش بهترين برادر را عنايت فرمايد.
پس دو رکعت نماز گزارد و به درگاه خداوند دعا کرد و رفت.
اين زيارت حاکي از ميزان عظمت و معرفت و منزلت والاي اين صحابي بزرگ است.

منبع:سایت شیعه نیوز


ادامه مطلب

+ نوشته شده در پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۴ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |





پیامبر اکرم(ص) : هرکس حلول ماه ربیع الاول را به من نوید دهد من نوید بهشت را به او می دهم

 

مِشکی از تن به درآرید ربیع آمده است

خم ابرو بگشایید ربیع آمده است

مژده ای ختم رسل داد که: آید به بهشت

هر که بر من خبر آرد که ربیع آمده است


ادامه مطلب

+ نوشته شده در چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۵ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

بسم الله الرحمن الرحیم

از نظر روانشناسی، برقراری ارتباط و دوستی به دو صورت است:

1-      ارتباط مقطعی و کوتاه: این نوع ارتباط و دوستی، بر اساس احساسات آنی به وجود می آید و اگر دوام نیابد پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده می شود. این دوستی مقطعی، زودگذر، زوال پذیر و مبتنی بر گرایش احساسی است.

2-      ارتباط دائمی و همیشه ای: این نوع دوستی مبتنی بر عقل و آگاهی  بوده و به خصوصیات واقعی طرف مقابل وابسته است؛ لذا ارتباط و علاقه دائمی بر اساس آگاهی ایجاد می شود. این آگاهی سبب دوام دوستی می گردد و آن را زوال ناپذیر می سازد. ارزش این نوع دوستی در آن است که باعث تأثیر در خود فرد و طرف مقابل می شود.

برقراری ارتباط با امام زمان (ع) نیز از این قاعده مستثنا نیست. این ارتباط نیز به دو گونه می تواند صورت گیرد: مقطعی و زود گذر؛ و دائمی و پایدار

الف- دوستی مقطعی و کوتاه با امام زمان (ع) از راه های زیر امکان پذیر است:

1-      توجه و ابراز علاقه در جشن های سالیانه نیمه شعبان (روز ولادت با سعادت آن حضرت)

2-      خواندن دعای ندبه، زیارت آل یس، دعای عهد، دعای فرج، نماز امام زمان (ع)

3-      رفتن به مسجد جمکران، مسجد سهله در کوفه و دعا برای فرج آن حضرت

4-      استمداد، توسل و توجه به حضرت مهدی (ع) برای رفع مشکلات

ب- دوستی و ارتباط دائمی و پایدار با امام زمان (ع) که از راه های زیر امکان پذیر است:

1-      ایجاد علاقه و دوستی واقعی و قلبی (یعقوب وار): قرآن کریم در داستان حضرت یوسف (ع) ما را اینگونه راهنمایی کرده است: یعقوب به فرزندان خود فرمود: ای فرزندان من! برگردید به مصر و به دنبال یوسف و برادرش بگردید. (یا بَنِی اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یوسُفَ وَ أَخِیهِ ـ یوسف 87). اما هنگامی که برادران به مصر برگشتند، نزد عزیز مصر آمدند[که همان یوسف (ع) بود] مشکلات خودشان را مطرح نمودند و خود یوسف (ع) را فراموش کردند: یا أَیهَا الْعَزِیزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکیلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَینا إِنَّ اللَّهَ یجْزِی الْمُتَصَدِّقِینَ – یوسف 88) یعنی ای عزیز مصر، سختی [و قحطی] به ما رو آورده و با پولی ناچیز نزد تو آمدیم؛ اما تو از راه لطف و کرمت پیمانه ما را پر کن [و گندم کافی به ما عطا کن] که خداوند کریمان را پاداش نیکو خواهد داد.

ارتباط و دوستی ما باید از مرحله «مشکلات شخصی» عبور کرده، فقط به خاطر خود امام عصر (ع) باشد تا این دوستی عمیق و دائمی گردد؛ زیرا در نوع اول، فقط هنگامی که مشکلی به ما روی آورد، به یاد امام زمان (ع) می افتیم؛ و آن هم برای رفع مشکلات، و نه برای خود آن حضرت.

ارتباط عمیق و صمیمی با امام زمان (ع) آنگاه برقرار می شود که مشکلات خود را رها کرده و تنها خود یوسف زهرا (س) و ظهور او را بخواهیم. همانطوری که اگر بخواهیم علاقه خود را به کسی نشان دهیم از خود او دلجویی می کنیم، به او هدیه ای می دهیم و به او ابراز علاقه می کنیم. البته برای ایجاد این نوع دوستی«برنامه مداوم» لازم است. مانند : دعای عهد مداوم، خواندن قرآن برای سلامتی حضرت به طور روزانه.

2-      احساس حضور؛ راه دیگری که در دستورات دینی به آن تأکید شده است تا یک ارتباط عمیق و صمیمی با امام زمان (ع) برقرار شود، احساس حضور امام (ع) و تبدیل غیبت به حضور است. در احادیث شریف آمده است: کسانی که غیبت امام زمان (ع) نزد آنان «به منزله مشاهده» باشد، همیشه امام را حاضر و ناظر می بینند. امام سجاد (ع) به ابوخالد کابلی فرمودند: مردم زمان غیبت حضرت مهدی (ع) که معتقد به امامت او هستند و منتظر ظهور او نشسته اند، با فضیلت ترین مردم دنیایند؛ زیرا خداوند عقل و فهمی به آنان عطا کرده که «غیبت» نزد آنان به منزله ظهور و «مشاهده» گشته است. آنها همانند مجاهدین در رکاب پیامبرند.

پس بایسته است حضور حضرت را واقعی بدانیم و آن را در زندگی احساس کنیم و غیبت او را به حضور تبدیل کنیم. سیره عرفا و علمای اسلام نیز همواره بر این بوده است که با احساس حضور امام زمان (ع) رابطه عمیق و دائمی بین خود و آن محبوب دل ها برقرار سازند و پرده غیبت را از جلوی چشم خود به کنار نهند تا به طور صمیمی و راحت با یوسف زهرا (س) گفتگو و مناجات کنند.

اگر چه ممکن است بنا به مصلحت الهی ظهور آن خورشید هدایت، مدت زمانی (ان شاء الله اندک) به طول انجامد؛ اما «حضور و احساس حضور» با «ظهور مادی» تفاوت دارد. اگر این احساس حضور دائمی نسبت به آن امام همام به وجود آید و ما خود را در مقابل و جلوی دیدگان مبارک ایشان بدانیم، بر اعمال و رفتار خود نیز مواظبت و مراقبت خواهیم نمود و قلب آن عزیز را با گناهان خود آزرده نخواهیم ساخت و دوری از گناه، باعث ارتباط دائمی و دوستی پایدار با آن یار و مولای عزیز خواهد بود. در این حالت، شما حضور ایشان را با همه وجودتان احساس می کنید، و هرگز بین خودتان و ایشان پرده و مانعی نمی بینید؛ ان شاء الله


ادامه مطلب

+ نوشته شده در چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۳ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

🍀بخورید و بیاشامید،اما به اندازه کافی و لازم؛زیرا پرخوری و زیاده روی، سلامت شما را به خطر می اندازد(اعراف/31).
🍀همه دردها و ناراحتی های خود را می توانید با قرآن ریشه کن سازید؛قرآن بخوانید و به آن عمل کنید و با روح قرآن مرتبط و همنوا گردید تا همه سیستم های روح و جسم شما در تعادل مطلوب خود قرار گیرند(یونس/57 و اسراء/82) .
🍀 در فرهنگ قرآنی، این خداوند است که بیماری ها را شفا می دهد و دیگران، وسیله و واسطه اند(شعرا/80) .
🍀اصل اول در سلامتی و صحت غذاها به فرموده قرآن، آن است که حلال و پاکیزه باشند 
🔔این گونه غذا، می تواند مقدمات سلامتی را در بدن انسان فراهم نماید؛اما این که یک ماده خوراکی واحد با ترکیبات غذایی ثابت و مشخص، در اثر حلال یا حرام بودن، دارای آثار متفاوتی بر سلامت انسان گردد، بحث علمی بسیار عمیقی می طلبد(نحل/114 و بقره 168) 
✅ حلال یعنی چیزی که ممنوعیت شرعی ندارد و طیب یعنی چیزی که موافق طبع سالم انسانی باشد .
🍀 بهترین نحوه تغذیه برای سلامت انسان که مورد سفارش قرآن کریم است،خوردن صبحانه و شام است؛یعنی غذای روزانه در دو وعده اصلی در اول روز و آخر روز صرف گردد.این شیوه غذا خوردن بهشتیان است که در سوره مریم، آیه 62 آمده است.
🍀به فرمان قرآن،مؤمنان شایسته ترین افراد در استفاده از نعمت های الهی - مانند غذاهای پاکیزه - می باشند.خداوند می فرماید: چه کسی این غذاهای پاکیزه را بر شما حرام کرده است؟ این ها زیبایی های زندگی دنیاست که خداوند برای بهترین بندگانش خلق نموده است . پس از نعمت های خداوند استفاده کنید؛ (اعراف/32 و مائده/87 و 88) 
به قول امام علی (ع)، خداوند همان قدر از حرام شمردن آن چه حلال نموده است،ناراحت می شود که حرام او را نادیده بگیرید و مانند یک امر حلال انجام دهید.
🍀جالب است بدانید که خداوند مستقیما در قرآن به خوردن گوشت و ماهی و میوه اشاره می کند و آنها را از نعمت های زندگی بخش الهی برمی شمارد و از ما می خواهد که از آنها بخوریم که به ترتیب در سوره مائده آیه 1 و 96، سوره نحل، آیه 14 و سوره مؤمنون آیه 19 آمده است .
🍀 مسئله خوراک در قرآن، آن قدر مهم است که در یک آیه مستقیما فرمان داده شده است که انسان با دقت و تامل در غذایی که می خورد،بنگرد (عبس/24)؛یعنی این که یک انسان قرآنی، باید در نحوه تغذیه خود، نهایت دقت را داشته باشد .
🍀 خداوند در قرآن کریم خواب را یکی از عوامل سلامت و آرامش روح انسان برمی شمارد و آن را نعمتی قابل ستایش و آیه ای از آیات اعجازآمیز الهی معرفی می کند. (روم/23 و فرقان/47) .
🍀آیا می دانید در فرهنگ قرآنی،سخت ترین و ناگوارترین بیماری ها چیست؟قرآن مستقیما به این بیماری اشاره نموده،آن را نام می برد؛این بیماری، مرض قلب یا بیماری دل نام دارد؛چون وقتی روح و دل فردی به این بیماری گرفتار شد،از شنیدن و دیدن و درک حقایق عاجز می شود و این بدترین وضعی است که یک انسان پیدا می کند(اعراف/179 و توبه/125)


ادامه مطلب

+ نوشته شده در چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

پرهیز از تنهایی

تنها ماندن در اکثر موارد باعث می‌شود تا شیطان افکار گناه‌آلود را

به خیال انسان وارد کند. از این‌رو اهل بیت علیهم‌السلام سفارش

نموده‌اند که افراد تنها نمانند. زیرا شیطان قرین تنهایی است.

رسول‌خدا (ص)به امام على علیه‌السّلام فرمود:

در هیچ سفرى تنها خارج مشو، زیرا که شیطان یار شخص تنها است
(وسائل الشیعه ج11 ص410)

در کتاب کافی احادیث زیادی در خصوص تنها نخوابیدن نقل شده است.

امام باقر علیه‌السلام فرمود: تنها نخواب که جرات شیطان بر انسان تنها،

از هر موقعیتی بیشتر است.

امام صادق علیه‌السلام می فرماید:

شیطان همتشین مصروف انسان تنها است پس تنها نخواب و

تنها به مسافرت نرو.
(کافی ج6 ص 534

 

Image result for ‫کنترل شهوت‬‎

 


ادامه مطلب

+ نوشته شده در چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

عزیزان! به ما دستور داده‌اند مهيّای ظهور باشيد؛ چون ظهور ناگهانی واقع مي‌شود، اصحاب امام زمان (ع) به علت آمادگی، به محض شنيدن ندای حضرت، همگی در مكّه جمع می‌شوند. اينها كه بيكار نيستند ولی طوری آماده‌اند كه اگر آب دستشان باشد، زمين گذاشته، می‌روند.

حبيب بن مظاهر در ميان راه حمام با مسلم بن عوسجه برخورد كرد و گفت: كجا می‌روی؟ گفت: می‌روم حمام، گفت: وقت اين كارها نيست از امام حسین (ع) نامه رسيده، بايد رفت. از وسط راه، خانه نرفته به طرف كربلا رفتند. اين آمادگي خيلي فرق می‌كند با آن كسي كه در زمان رسيدن سيّدالشّهدا (ع) به كربلا، تازه برای زن و بچه‌اش آذوقه می‌برد. خيلي هم دوست دارد به حضرت كمک كند ولی از قبل فرصت‌ها را تخمين نزده، خودش را مهيّا نكرده، اهل سرعت و سبقت نبوده، پيدا است چنين آدمی عقب می‌افتد.

 وقتی اشتغال انسان به كار خويش باشد و دل‌مشغولی انسان، ولیّ خدا نباشد، يا اينكه صبح كه بلند می‌شود فكرش اين نباشد كه، امروز در كار امام زمان (عج) چه وظيفه‌ای دارم، مشكل ساز است. به هر حال بايد ديد كجای اردوگاه امام خالی است، همانجا را پر كرد. 

دنبال كار خودمان نباشيم؛ اگر یکی به دنبال آيت‌الله شدن باشد و آن يكی، به دنبال خانه خريدن باشد، و سومي به دنبال چيز ديگر حتماً اين تعلقات، ما را از ولیّ خدا دور می‌كند.اگر آمادگی و حالت انتظار وجود داشته باشد، انسان به نصرت ولیّ خدا موفق می‌شود. همين‌كه حضرت پرچم (البیعت الله) را برداشت چنين شخصی آماده است. همه‌ كارهايش را كرده، نه اينكه وقتی جنگ شروع شد تازه به فكر نماز و روزه‌های قضا و به فكر قرض‌هايش باشد. حالا كه امام زمان (ع) به ميدان آمده، وقت نماز قضا خواندن نيست اينها را بايد قبلاً می‌خواند؛ دیگر وقت خودسازی نیست بايد خود را به هر قيمتی شده به امام زمان (ع) برسانی؛ ولو اينكه اين دو ركعت نماز را نخوانی؛ ولو همه قرض عالم روی دوش تو باشد، تا بروی قرضت را بدهی كار تمام شده است.

سخنان مهندس شفیعی مدیر فرهنگی هنری منتظران ظهور(عج) در جمع اعضای کانون


ادامه مطلب

+ نوشته شده در دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۵ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

تكاليف منتظران حضرت مهدی (عج)

۱-تحصيل شناخت صفات و آداب و ويژگيهای آن جناب ۲-رعايت ادب نسبت به ياد او ۳-محبت خاص نسبت به آن حضرت ۴-محبوب نمودن او در ميان مردم ۵-انتظار فرج و ظهور آن حضرت ۶-اظهار اشتياق به ديدار آن حضرت ۷-ذكر مناقب و فضايل آن حضرت ۸-اندوهگين بودن مومن از فراق آن حضرت ۹-حضور در مجالس فضايل و مناقب آن حضرت ۱۰-تشكيل مجالس ذكر مناقب و فضايل آن حضرت ۱۱-سرودن و خواندن شعر در فضايل و مناقب آن حضرت ۱۲-قيام، هنگام ياد شدن نام يا القاب آن حضرت ۱۳-گريستن و گرياندن وخود را به گريه كنندگان شبيه نمودن بر فراق آن حضرت ۱۴-درخواست معرفت امام عصر از خداوند ۱۵-تداوم درخواست معرفت آن حضرت ۱۶-مداوت به خواندن دعای غريق ۱۷-دعا در زمان غيبت آن حضرت ۱۸-شناختن علامتهای ظهور آن حضرت ۱۹- تسليم بودن و عجله نكردن ۲۰-صدقه دادن به قصه سلامتی آن حضرت ۲۱-صدقه دادن به نيابت آن حضرت ۲۲-حج رفتن به نيابت از آن حضرت و فرستادن نايب از طرف آن جناب ۲۳-طواف بيت الحرام به نيابت از امام و نايب ساختن ديگری تا از طرف ايشان طواف نمايد ۲۴-زيارت مشاهد رسول خدا و ائمه به نيابت از مولايمان ۲۵-استحباب اعزام نايب برای زيارت از سوی آن حضرت ۲۶-سعی در خدمت كردن به آن حضرت ۲۷-اهتمام ورزيدن به ياری آن جناب ۲۸-تصميم قلبی بر ياری كردن آن جناب در زمان حضرت و ظهور او ۲۹-تجديد بيعت با آن حضرت بعد از فرائض همه روزه و هر جمعه ۳۰-صله آن حضرت به وسيله مال ۳۱-صله شيعيان و دوستان صالح امام به وسيله مال ۳۲-خوشحال كردن مومنين ۳۳-خيرخواهی برای آن حضرت ۳۴-زيارت كردن آن حضرت ۳۵-ديدار مومنين صالح و سلام كردن بر آنان ۳۶-درود فرستادن بر آن حضرت ۳۷-هديه كردن ثواب نماز به آن جناب ۳۸-هديه نماز مخصوص ۳۹-نماز هديه به آن حضرت به گونه مخصوص و در وقت معين ۴۰-اهدا قرائت قرآن به آن حضرت ۴۱-توسل و طلب شفاعت نزد خداوند به وسيله آن حضرت ۴۲-دادخواهی و توجه نمودن و عرض حاجت بر آن حضرت ۴۳-دعوت كردن مردم به آن حضرت ۴۴-رعايت حقوق آن حضرت و مواظبت بر ادای آنها و رعايت وظايف نسبت به آن بزرگوار ۴۵-خشوع دل هنگام ياد آن حضرت ۴۶-عالم بايد علمش را آشكار سازد ۴۷-تقيه كردن از اشرار و مخفی داشتن راز از اغيار ۴۸-صبر كردن بر اذيت و تكذيب و ساير محنتها ۴۹-درخواست صبر از خدای تعالی ۵۰-سفارش يكديگر به صبر در زمان غيبت حضرت قائم ۵۱-پرهيز از مجالسی كه نام آن حضرت در آنها مورد تمسخر باشد ۵۲-تظاهر با ستمگران و اهل باطل ۵۳-ناشناس ماندن و پرهيز از شهرت يافتن ۵۴-تهذيب نفس ۵۵-اتفاق و اجتماع بر نصرت آن حضرت ۵۶-موفق شدن بر توبه واقعی و بازگرداندن حقوق به صاحبان آنها ۵۷-پيوسته به ياد آن حضرت بودن و به آدابش عمل كردن ۵۸-دعا به درگاه الهی برای جلوگيری از نسيان ياد آن حضرت ۵۹-اينكه بدنت نسبت به آن جناب خاشع باشد ۶۰-مقدم داشتن خواسته آن حضرت برخواسته خود ۶۱-احترام كردن نزديكان و منسوبين به آن حضرت ۶۲-بزرگداشت اماكنی كه به قدوم آن حضرت زينت يافته اند ۶۳-وقت ظهور را تعيين نكردن و تكذيب وقتگذاران ۶۴-تكذيب مدعيان نيابت خاصه از آن حضرت در زمان غيبت كبری ۶۵-درخواست ديدار آن حضرت با عافيت و ايمان ۶۶-اقتدا و تاسی جستن به اخلاق و اعمال آن حضرت ۶۷-حفظ زبان از غير ياد خداوند و مانند آن ۶۸-نماز آن حضرت ۶۹-گريستن در معصيت مولايمان حضرت امام حسين ۷۰-زيارت قبر مولايمان امام حسين ۷۱-بسيار لعنت كردن بر بنی اميه در آشكار و پنهان ۷۲-اهتمام در ادای حقوق برادران دينی ۷۳-مهيا كردن سلاح و اسب در انتظار ظهور آن جناب...

📚منبع: برگرفته از كتاب گران قدر "مكيال المكارم"


ادامه مطلب

+ نوشته شده در شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۳:۹ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

 مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در سال گذشته و در آستانه ۴۰ سالگی دوم انقلاب، خطاب به مردم شریف ایران ابلاغ کردند. بیانیه گام دوم در واقع جهت و جریان حرکت کشور را در ۴۰ ساله دوم انقلاب مشخص خواهد کرد. برنامه بلندمدتی که نیاز به تدوین قوانین جدید، تدوین چندین برنامه میان مدت، تعداد زیادی برنامه کوتاه‌مدت و هزاران برنامه عملیاتی خواهد داشت. در این بیانیه و در بخش انقلاب چهل ساله و گام بزرگ دوم، جوانان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی معرفی شده‌اند. در این راستا توجه به دو نکته، ضروری است، اول اینکه ویژگی‌های نظام پیشرفته اسلامی چیست؟ دوم، چگونگی تحقق این ویژگی‌ها توسط جوانان است؟ مهم‌ترین مؤلفه‌های نظام پیشرفته اسلامی، در همین بیانیه عنوان شده‌است با تطبیق این ویژگی‌ها با عوامل مطمح نظر امام خمینی (ره) در نظام مطلوب اسلامی می‌توان نظامی که بر پایه کاهش فاصله طبقاتی، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی مرزبندی شده با دشمن، سبک زندگی و قانون‌گرایی همچنین سنت پیامبر و حمایت از محرومین بنا شده باشد را مصداق نظام پیشرفته اسلامی دانست. در مبارزه با فساد، جوانان سربازان مقدم مقابله با این آفت هستند. تجلی اقتصاد مقاومتی بدون حضور جوانان سخت جلوه می‌کند، استقلال و آزادی با جوانان صرف می‌شود، حمایت از محرومان با تلاش‌های جهادی جوانان هموارتر خواهد شد و این جوانان هستند که قله‌های علم و پژوهش را فتح و کشور را از ورود تکنولوژی و خروج ارز بی‌نیاز می‌کنند. در کشور ما افراد بین ۱۵ تا ۳۰ سال ۲۲ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. این تعداد متراکم‌ترین قشر جمعیتی کشور است. قشری که محور تحقق هر کار بزرگی خواهد بود. لازم است محوریت قرار گرفتن جوانان نیز مورد کنکاش قرار گیرد. محور در لغت به معنی پایه و اساس و مرکز فعالیت است. پایه و اساس هر چیزی هسته مرکزی آن است و هسته مرکزی اصلی‌ترین و مهم‌ترین وشاید گسترده‌ترین بخش تشکیل‌دهنده آن خواهد بود، جوانان باید در هر کدام از مأموریت‌ها که در مرکز فعالیت قرار گیرند، نقش کلیدی داشته‌باشند. لازم است تحقق هر کدام از ویژگی‌های نظام پیشرفته اسلامی به دست جوانان صورت گیرد و بیشترین تعداد افرادی که ایفای نقش می‌کنند، جوانان باشند تمام فرایند با محوریت جوانان صورت گیرد و نه بخشی از آن. در این صورت است که جوانان محوریت پیدا می‌کنند، شایسته است برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت توسط جوانان صورت گیرد. جوانان در تمام شئون باید به میدان آیند تا با شور و انرژی خود و در پرتو قانون و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع ذی‌صلاح، کشور را آباد سازند، اما استفاده از این ابزار و کلام نافذ نباید تنها در سخن خلاصه شود. در جهت رسیدن به نظام پیشرفته اسلامی لازم است از جوانان به معنی واقعی کلمه استفاده شود. در کشوری که همه بر استفاده از جوانان در زمینه‌های گوناگون اصرار دارند، در وهله اول لازم است برای این قشر انبوه و تأثیرگذار قانون مدون، منظم و یکپارچه تدوین و ابلاغ شود. یکی از برنامه‌های که استفاده از ظرفیت جوانان را تثبیت می‌کند تدوین قانون جامع جوانان است. پیشنهاد می‌شود، وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی قشر جوانان، پیش‌نویس قانون جامع جوانان مشتمل بر امور ازدواج، اشتغال، مسکن و تأمین اجتماعی را که جای خالی آن در بین قوانین کشور احساس می‌شود، به گونه‌ای که در برگیرنده تمامی امور مربوط به جوانان باشد با توجه به استفاده عملی و همه جانبه از این قشر به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و مجلس نیز با قید فوریت این قانون را بررسی و جهت اجرای همه دستگاه‌ها ابلاغ کند. شایسته است در این زمینه دولت وظایف و منابع را به سمت جوانان سوق دهد تا آیندگان ثمرات پدران خود را برداشت کنند، نه تتمه ثمرات اجداد خود را.

                                                                                          محمدجعفر شفیعی


ادامه مطلب

+ نوشته شده در شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

+ نوشته شده در شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۳ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

 

از دعاهای مشهوری که خواندن آن در دوران غیبت حضرت مهدی‏ (علیه السلام) فراوان مورد سفارش قرار گرفته «دعای عهد» است.

این دعای شریف مشتمل بر درود خاصّ از طرف خواننده دعا و نیز از سوی تمامی مردان و زنان مؤمن-در شرق و غرب عالم- به پیشگاه حضرت ولی عصر (ع) است و سپس تجدید عهد و پیمان و بیعت با آن حضرت و پایداری بر این پیمان را تا روز قیامت اظهار می‏ دارد. آن گاه از خداوند درخواست می‏ کند که اگر مرگ من فرا برسد، در حالی که امام زمان‏ (ع) ظهور نکرده باشد؛ پس از ظهور او مرا از قبرم درآورد و به یاری آن حضرت سعادتمند کند. بعد از این, درخواست دیدار امام‏ (ع) با عباراتی ظریف بیان شده و دعا برای تعجیل ظهور و فرج و برپایی حکومت حقه و سامان یافتن جهان و زنده شدن حقایق دین و اهل ایمان پایان بخش این دعای شریف است.

امام صادق‏ علیه السلام درباره این دعا فرمودند:

«هر کس چهل صبحگاه این دعا را بخواند، از یاوران حضرت قائم‏ خواهد بود و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خدای تعالی او را زنده خواهد کرد تا در رکاب آن حضرت جهاد نماید و به شماره هر کلمه از آن هزار حسنه برایش نوشته می‏ شود، و هزار کار بد از او محو می‏ گردد». [بحارالانوار، ج 83، ص 284، ح 47.] .


اما حتما برای یک بار هم شده از خودمان بپرسیم که آیا اینهمه تأکید و تشویق صرفاً برای خواندن دعای عهد است و بس؟!

حضرت فاطمه (س) چهل شب (با آن حال و روزش!) دست حسنین (ع) را می گیرد و درب تک تک خانه های انصار و مهاجر را می کوبد، تا برای امام زمانش یار جمع کند؛ دعای عهد یعنی این!! یعنی عهد فاطمه (س) با امام زمانش در لحظه لحظه زندگیش جریان دارد! در هر لحظه ... نه اینکه صرف تکرار چند جمله و عبارت!! آری این عهد واقعی است  که در عمل فاطمه (س) نمایان می شود.

نمیدانم چه باید گفت و از سر شرم تا چه اندازه باید سر در گریبان فرو بریم؟

ما هم دلمان خوش است به دعای عهد خواندن؛ یعنی واقعاً اینطور می شود سرباز و منتظر و شیعه حضرت حجت ابن الحسن (عج) شد؟!

اصلا فلسفه چهل بار خواندن این دعا چیست؟

تا به حال فکر کرده اید پشت این دعا چه چیزی نهفته است؟ چرا اینقدر تکرار؟ آیا این مهم نیست که ما هر صبح که این عبارت ها را تکرار می کنیم به آنچه می گوییم فکر کنیم؟ و یا شاید عمل کنیم؟

آیا فکر کرده ایم که چرا اینهمه خداوند را قسم می دهیم؟ بوجهک الکریم، بنور وجهک، باسمک؛ آنهم برای آمدن کسی (بلغ مولانا)؛ و فکر کرده ایم که آن کس کیست؟

در راز این «اجدد»ها فکر کرده ایم؟ عهد و عهد و باز تجدید عهد، چرا اینقدر این تجدید عهد مهم است که هر صبح باید تکرار شود؟ حتما باید قرار مهمی داشته باشیم که اینهمه باید تجدید شود؛ حالا که این قرار اینقدر اهمیت دارد آیا ما به اندازه وسع و توانمان خودمان را آماده کرده ایم؟

فکر کرده ایم که این چه عهد مهمی است که حتی از خداوند می خواهیم اگر عمرمان کفاف نداد, دوباره ما را زنده کند تا ما سر قرار حاضر شویم!!!

این چه قرار مهمی است که فقط باید گفت العجل العجل العجل...

این چه قرار مهمی است که من روزم را باید با یادآوری آن شروع کنم؟!

ای کاش دعایمان فقط خواندن و مرور کردن نباشد؛ کاش لحظه ای مکث کنیم و در وجودمان جستجو کنیم که: خدایا! من چقدر ظرف وجودم را برای بیکرانه ای چون او آماده کرده ام؛ نکند ظرف دلم هنوز پاک نشده باشد و با دل پر گناهم آرزوی همنشینی و سربازی مولایم را داشته باشم ...

اصلا آیا تابحال خودت با پایین رتبه ها نشسته ای؟ چه حسی دارد؟ خب , اگر برایم ناخوشایند است, چطور هر روز از خداوند می خواهم که مرا شبانه روز همنشین آن خلیفه الله الاعظم کند؟ دو حالت دارد: یا با این حال پریشانم نزد حضرت می روم که مایه شرمساری است, و یا از همین حالا خودم را برای یک همنشینی و همکلامی متعالی آماده می کنم.

شما هم یک لحظه بیندیش و دلت را آسمانی کن؛ پاک کن از هر آنچه که احیاناً روشنایی دلت را به سیاهی مبدل کرده؛ پاک شو و آماده حضورش شو؛ همانند یک سرباز واقعی گوش به فرمان ندای حق باش و امروز با شیطان درونت بجنگ, تا فردا تو را برای جنگ با شیطان برون فراخوانند.

امام زمان امام حی ماست و تنها ناجی ما در این زمین است و ما با خواندن این دعا با آن امام همام عهد و پیمان می بندیم و به ایشان عرض می کنیم که ما را هم جزو یاران و دوستان خویش قرار دهد.

نقطه اوج این پیمان زمانی است که ما بعد از یک مرگ نسبی و کوتاه مدت, و بدون هیچ وابستگی دنیایی (یعنی خواب) آن را می خوانیم. نمی‌ دانم شما صبح تان را چگونه آغاز می ‌کنید؟ با نام که؟ با یاد که و چگونه؟ بعضی ها بهترین عشق دنیا نصیب شان شده و هر روز را با یاد و نام او شروع می‌ کنند. این شروع نوعی نیایش و سرود صبحگاهی برای عاشقان امام مهدی (عج) است.

مشتاق مولا ! بیایید با هم عهد ببندیم از این پس که دعای عهد می خوانیم جور دیگر بخوانیم؛ نه اینکه دعا را بخوانیم؛ بلکه با ذره ذره وجودمان مولایمان را بخوانیم و بدانیم که در محضر خداوند با امام زمان مان عهد می بندیم... هر روز با دل و جان, با تمام ایمان واعتقادمان, نه در حرف بلکه در عمل با مولایمان عهد ببندیم.

عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد؟

                                 ای خواجه درد نیست وگرنه طبیب هست


ادامه مطلب

+ نوشته شده در جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج) |

تمامي مطالب اين وبلاگ محفوظ مي باشد
طراحي شده توسط گنبدطلاي امام رضا

منوي اصلي

صفحه نخست
آرشيو وبلاگ
پروفايل مدير وبلاگ
پست الکترونيک
عناوين مطالب وبلاگ

درباره ي وبلاگ


لحظات انتظار

آرشيو مطالب

آخرين پست هاي وبلاگ

برگزاری جشن میلاد حضرت زینب(س) در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون
تجلیل از پرستاران توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون
اعزام بچه های مسجد کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون به اردوی راهیان نور
برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه بچه مسجدی های کانون «منتظران ظهور» کازرون بمناسبت هفته کتاب
تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون
پیام تبریک مدیر کانون «منتظران ظهور» کازرون به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی
برگزاری کارگاه آموزشی رایحه نجابت توسط کانون فرهنگی هنری«منتظران ظهور» کازرون
برگزاری کارگاه آموزشی راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط کانون «منتظران ظهور» کازرون
برگزاری همایش «استکبارستیزی» توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون
حضور باشکوه اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در راهپیمایی ۱۳ آبان

پيوند ها

امکانات

طراح قالب


Powered by BLOGFA
File Hosting by Persian Gig