|
|
|
پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله:
امّت من، تا زمانی که یکدیگر را دوست بدارند، به هم هدیه دهند، امانت را برگردانند، از حرامْ دوری کنند، از میهمان پذیرایی کنند، نماز بگزارند و زکات بپردازند، پیوسته در خیر به سر می برند و هر گاه چنین نکردند، به قحطی و خشک سالی مبتلا می شوند.
متن حدیث:
لا تَزالُ اُمَّتی بِخَیرٍ ما تَحابُّوا وتَهادَوا ، وأدَّوُا الأَمانَةَ ، وَاجتَنَبُوا الحَرامَ ، وقَرَوُا الضَّیفَ ، وأَقامُوا الصَّلاةَ ، وآتَوُا الزَّکاةَ ، فَإِذا لَم یَفعَلوا ذلِکَ ابتُلُوا بِالقَحطِ وَالسِّنینَ.
"عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج ۲ ص ۲۹ " ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۲:۰ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
مدير کانون فرهنگي منتظران ظهور(عج) کازرون از مسابقه فرهنگي گراميداشت حماسه 9 دي روز بصيرت خبر داد.
محمدجعفر شفيعي مدير کانون فرهنگي منتظران ظهور(عج) کازرون اظهار داشت: در چهار دهه حيات پربرکت نظام مقدس جمهوري اسلامي ملت بزرگ ايران روزهاي تلخ و شيرين گوناگوني را تجربه کرده است.
شفيعي با بيان اينکه نهم دي ماه يادآور تجديد پيمان ملت با ارزشهاي انقلاب اسلامي و ولايت است، افزود: مردم ايران نشان دادند که همواره با بصيرت هستند و در ميان گرد و غباري که فتنه گران به پا مي کنند، هرگز نه راه را گم مي کنند و نه دست از راهبر واقعي که همانا ولايت فقيه است، بر مي دارند.
مدير کانون فرهنگي منتظران ظهور(عج) ابراز داشت: کانون فرهنگي هنري منتظران ظهور(عج) کازرون همزمان با گراميداشت حماسه 9دي روز بصيرت مسابقه فرهنگي در قالب عکس، دلنوشته و کليپ برگزار مي نمايد.
شفيعي در پايان تصريح کرد: اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس مي توانند آثار خود را تا 8 ديماه به نشاني zzp258@gmail.com ارسال نمايند.

ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۱:۶ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
مدیر کانون فرهنگی منتظران ظهور(عج) کازرون از مسابقه فرهنگي گراميداشت حماسه 9 دي روز بصيرت خبر داد. به گزارش روابط عمومی کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور(عج) سیف آباد کازرون، محمدجعفر شفیعی مدیر کانون فرهنگی منتظران ظهور(عج) کازرون اظهار داشت: در چهار دهه حیات پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ملت بزرگ ایران روزهای تلخ و شیرین گوناگونی را تجربه کرده است. شفیعی با بیان اینکه نهم دی ماه یادآور تجدید پیمان ملت با ارزشهای انقلاب اسلامی و ولایت است، افزود: مردم ایران نشان دادند که همواره با بصیرت هستند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا می کنند، هرگز نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند. مدیر کانون فرهنگی منتظران ظهور(عج) ابراز داشت: کانون فرهنگي هنري منتظران ظهور(عج) کازرون همزمان با گراميداشت حماسه 9دي روز بصيرت مسابقه فرهنگي در قالب عکس، دلنوشته و کليپ برگزار می نماید. شفیعی در پایان تصریح کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس می توانند آثار خود را تا 8 دیماه به نشانی zzp258@gmail.com ارسال نمایند. 
ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۱:۴۲ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
رسول گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند:
به هر کس، راستگویی در گفتار، انصاف در رفتار، نیکی به والدین و صله رحم الهام شود، اجلش به تأخیر میافتد، روزیش زیاد میگردد، از عقلش بهرهمند میشود و هنگام سئوال [مأموران الهی] پاسخ لازم به او تلقین میگردد.
متن حدیث: مَن اُلهِمَ الصِّدقَ فی کَلامِهِ وَ النصافَ مِن نَفسِهِ وَ بِرَّ والِدَیهِ وَ وَصلَ رَحِمِهِ، اُنسِیءَ لَهُ فی اَجَلُهُ وَ وُسِّعَ عَلَیهِ فی رِزقِهِ وَ مُتِّعَ بِعَقلِهِ وَ لُـقِّنَ حُجَّتَهُ وَقتَ مُساءَلَتِهِ ؛
"اعلام الدین، صفحه 265" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۱:۰ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
مهندس محمدجعفر شفیعی مدیرکانون فرهنگی هنری منتظران ظهور(عج) کازرون با صدور پیامی یاد و خاطره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت. به گزارش روابط عمومی کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور(عج)، متن پیام مهندس محمدجعفر شفیعی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم بی شک درخشان ترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی با جوهر مجاهدت و مقاومت و خون پاک و به هم آمیخته دانشجویان و روحانیانی نگاشته شده است که در دشوارترین ایام مبارزه با نظام ستم شاهی و تکوین و تثبیت انقلاب دوشادوش همدیگر به نبردی آگاهانه و مستمر برخاستند. به فرموده امام راحل(ره) اگر خاصیت این نهضت را فقط پیوند روحانیان و دانشجویان بدانیم، این بزرگترین نعمت و مژده آن بود، البته اگر بگذارند نتیجه آن باقی بماند و امید آنکه همین اتحاد و همدلی ضامن بقای نتیجه باشد. حوزه و دانشگاه به عنوان دو بازوی علمی و فرهنگی ولایت، مسئول پاسداری از فرهنگ و ارزش های اسلامی نظام اند. از این رو وحدت این دو نهاد از اهم اموری است که در تبیین جایگاه فکری و فرهنگی نظام باید مورد توجه قرار گیرد. موانع آن برطرف گردد، زیرا وجود تضاد در مبانی نظری، عقیدتی و علمی این دو پایگاه مهم به ایجاد ناهماهنگی و تضاد در اداره نظام اسلامی منجر می شود و تضعیف نظام را در پی خواهد داشت. از این رو انتظار می رود که وحدت حوزه و دانشگاه امری جدی و مهم و در صدر برنامه های این دو نهاد قرار گیرد. عمده ترین موضوعی که برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه مهم است، این است که حوزه و دانشگاه باید به سمتی بروند که در اهداف اصلی و سیاست های بنیادی به مواضع مشترک دست یابند. بدین منظور وجود زبان مشترک و فضای گفتگو و تفاهم و درک متقابل از یکدیگر ضروری است و فقط در این صورت وحدت حوزه و دانشگاه دست یافتنی است. آری، وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند تبیین هرچه بیشتر و تحلیل دقیق آن نزد حوزویان و دانشجویان است، این مهم تنها از طریق همت و تلاش و فعالیت جدی جامعه حوزوی و دانشگاهی محقق خواهد شد و لازم است تا یک احساس مسؤولیت و وظیفه همگانی در این عرصه صورت بگیرد تا شاهد تحقق هرچه بیشتر وحدت میان حوزه و دانشگاه و به ثمر رسیدن دستاوردهای مبارک و مؤثر این امر مبارک و میمون در جامعه باشیم. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر مفتح، بر ضرورت تحکیم هرچه بیشتر وحدت حوزه و دانشگاه و اهتمام مسئولان و مدیران حوزه های علمیه و دانشگاههای کشور تأکید کرده و امیدواریم تا هم افزایی و همکاریهای لازم در این عرصه در سطح استان فارس به عنوان پیشرو در عرصه فرهنگ و علم و تمدن را شاهد باشیم. ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۵:۵۳ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امام علی درود و سلام خدا بر او، فرمود: بر آوردن نیازهای مردم پایدار نیست مگر به سه چیز، کوچک شمردن آن تا خود بزرگ نماید، پنهان داشتن آن تا خود آشکار شود، و شتاب در بر آوردن آن، تا گوارا باشد. متن حدیث: قَالَ علی علیه السلام: لَا یَسْتَقِیمُ قَضَاءُ الْحَوَائِجِ إِلَّا بِثَلَاثٍ بِاسْتِصْغَارِهَا لِتَعْظُمَ وَ بِاسْتِکْتَامِهَا لِتَظْهَرَ وَ بِتَعْجِیلِهَا لِتَهْنُؤَ. "نهج البلاغه، حکمت ۱۰۰" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۴۰ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امام حسین علیهالسلام: زیر دیوار شهری از شهرها لوحی پیدا شد که در آن چنین نوشته بود: تعجب می کنم از کسی که به مرگ یقین دارد، چطور شادمانی میکند؟ در شگفتم از کسی که سرنوشت را قبول دارد، چگونه اندوهگین میشود؟ و عجب دارم از کسی که دنیا را آزمایش کرده، باز چگونه به آن اطمینان پیدا میکند؟!
متن حدیث:
عَنِ الْحُسَیْنِ علیه السلام قالَ: وُجِدَ لَوْحٌ تَحْتَ حائِطِ مَدینَةٍ مِنْ الْمَدائِنِ مَکْتُوبٌ فِیهِ: عَجِبْتُ لِمَنْ اَیْقَنَ بِالْمَوْتِ کَیْفَ یَفْرَحُ؟ وَعَجِبْتُ لِمَنْ اَیْقَنَ بِالْقَدَرِ کَیْفَ یَحْزَنُ؟ وَعَجِبْتُ لِمَنِ اخْتَبَرَ الدُّنْیا کَیْفَ یَطْمَئِنُّ اِلَیْها. "عیون اخبارالرضا(ع)، جلد2، صفحه ۴۸" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۹ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۷ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امام صادق علیه السلام در مورد زیارت مزار امام حسین علیه السلام فرمودند: هر که او را زیارت کند، خداوند نیازهایش را برآورد و آنچه از امور دنیا که برایش اهمیت داشته را کفایت فرماید و همچنین زیارت امام حسین(ع) رزق بنده را زیاد میکند، و آن چه برای زیارت هزینه کند، برمیگردد. متن حدیث: عنْ أَبِی عَبْدِاللَّهِ علیه السلام فی زیارة قبر الحسین: مَن زارَهُ کانَ اللّهُ لَهُ مِن وَراءِ حَوائِجِهِ، وکَفی ما أهَمَّهُ مِن أمرِ دُنیاهُ، وإنَّهُ یَجلِبُ الرِّزقَ عَلَی العَبدِ، و یُخلِفُ عَلَیهِ ما یُنفِقُ "تهذیب الاحکام، ج6، ص4" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۷ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۶ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: عدهای را چه میشود که هرگاه در حضور آنان از خاندان ابراهیم یاد میشود خوشحال و شادمان میشوند، اما هر زمان که نزد آنان از خاندان محمّد صلی الله علیه و آله نام برده میشود ناراحت میشوند؟! سوگند به آن که جان محمّد در دست اوست اگر در روز قیامت بندهای با عمل هفتاد پیامبر حاضر شود خداوند آنها را از او نپذیرد مگر این که با ولایت من و ولایت اهل بیتم خدا را دیدار کند. متن حدیث: رسول الله صلی الله علیه و آله: ما بالُ أقوامٍ إذا ذُکِرَ عِندَهُم آلُ إبراهیمَ فَرِحوا وَاستَبشَروا، و إذا ذُکِرَ عِندَهُم آلُ مُحَمَّدٍ علیه السلام اِشمَأَزَّت قُلوبُهُم؟! وَالَّذی نَفسُ مُحَمَّدٍ بِیَدِهِ، لَو أنَّ عَبدًا جاءَ یَومَ القِیامَةِ بِعَمَلِ سَبعینَ نَبِیًّا ما قَبِلَ اللّه ُ ذلِکَ مِنهُ حَتّی یَلقاهُ بِوَلایَتی ووَلایَةِ أهلِ بَیتی. "أمالی طوسی، 140/ 229- بشارة المصطفی،81 - کشف الغمّة، 2/ 10-أمالی المفید،115 / 8" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۶ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امیرالمومنین امام علی علیه السلام: آگاه باشید دنیا خانه ای است که کسی در آن ایمنی ندارد جز آنکه به جمع آوری توشه آخرت پردازد. و از کارهای دنیایی کسی نجات نمی یابد. مردم به وسیله دنیا آزمایش می شوند، پس هر چیزی از دنیا را برای دنیا به دست آورند از کفشان بیرون می رود، و بر آن محاسبه خواهند شد، و آنچه را در دنیا برای آخرت تهیّه کردند به آن خواهند رسید، و با آن خواهند ماند، دنیا در نظر خردمندان چونان سایه ای است که هنوز گسترش نیافته، کوتاه می گردد، و هنوز فزونی نیافته کاهش می یابد. متن حدیث: أَلَا إِنَّ الدُّنْیَا دَارٌ لَا یُسْلَمُ مِنْهَا إِلَّا فِیهَا وَ لَا یُنْجَی بِشَیْءٍ کَانَ لَهَا ابْتُلِیَ النَّاسُ بِهَا فِتْنَةً فَمَا أَخَذُوهُ مِنْهَا لَهَا أُخْرِجُوا مِنْهُ وَ حُوسِبُوا عَلَیْهِ وَ مَا أَخَذُوهُ مِنْهَا لِغَیْرِهَا قَدِمُوا عَلَیْهِ وَ أَقَامُوا فِیهِ فَإِنَّهَا عِنْدَ ذَوِی الْعُقُولِ کَفَیْءِ الظِّلِّ بَیْنَا تَرَاهُ سَابِغاً حَتَّی قَلَصَ وَ زَائِداً حَتَّی نَقَصَ. "نهج البلاغه، خطبه ۶۳" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۵ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۴ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امام حسن عسکری علیه السلام: بنی امیّه و بنی عباس به دو دلیل به قتل و کشتار ما پرداختند: یکی این که: آنها خود می دانستند که خلافت، حقّ آنان نیست، لذا می ترسیدند که ما ادعای خلافت کنیم و خلافت در جایگاه [اصلی ]خود استقرار یابد. دوم این که: آنها، از طریق اخبار متواتر فهمیده بودند که حکومت جباران و ستمگران به دست قائم ما نابود خواهد شد و از طرفی در این که آنان از جباران و ستمگران هستند، شکّ نداشتند. از این رو، در کشتار اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و نابود کردن نسل او کوشیدند تا بلکه با این کار، مانع تولد قائم عجل اللّه تعالی فرجه شوند یا او را به قتل رسانده باشند. اما خداوند نخواست که قضیّه او [قائم] حتی برای یک نفر از ایشان (خلفای اموی و عباسی) معلوم شود تا آن گاه که نور خویش را کامل گرداند، هرچند کافران خوش نداشته باشند. متن حدیث: الإمام العسکریّ علیه السلام : قَد وَضَعَ بَنو اُمَیَّةَ وبَنُو العَبّاسِ سُیوفَهُم عَلَینا لِعِلَّتَینِ، إحداهُما: أنَّهُم کانوا یَعلَمونَ أنَّهُ لَیسَ لَهُم فِی الخِلافَةِ حَقٌّ ، فَیَخافونَ مِنِ ادِّعائِنا إیّاها وتَستَقِرُّ فی مَرکَزِها . وثانیهِما : أنَّهُم قَد وَقَفوا مِنَ الأَخبارِ المُتَواتِرَةِ عَلی أنَّ زَوالَ مُلکِ الجَبابِرَةِ وَالظَّلَمَةِ عَلی یَدِ القائِمِ مِنّا ، وکانوا لا یَشُکّونَ أنَّهُم مِنَ الجَبابِرَةِ وَالظَّلَمَةِ، فَسَعَوا فی قَتلِ أهلِ بَیتِ رَسولِ اللّه ِ صلی الله علیه و آله وإبادَةِ نَسلِهِ ، طَمَعًا مِنهُم فِی الوُصولِ إلی مَنعِ تَوَلُّدِ القائِمِ عَجَّلَ اللّه ُ فَرَجَهُ ، أو قَتلِهِ ، فَأَبَی اللّه ُ أن یَکشِفَ أمرَهُ لِواحِدٍ مِنهُم ، إلاّ أن یُتِمَّ نورَهُ ولَو کَرِهَ الکافِرونَ. "إثبات الهداة، جلد ۳، صفحه ۵۷۰" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۴ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
یسع بن حمزة القمی میگوید: عمرو بن مسعده،وزیرمعتصم عبّاسی به من گفت: پرونده سختی درمورد توست.آنگاه آنان مرا دستگیر و زندانی کرده و با غل و زنجیر بستند، من برجان خود بیمناک شده و ترسیدم کشته شده و اموالم را مصادره نمایند و فرزندان و بازماندگانم پس از من فقیر شوند. به همین جهت، طی نامه ای این جریان را به آقایم امام هادی علیه السلام نوشته و به آن حضرت شکوه کردم. و از حضرتش خواستم که مشکل مرا حل نمایند.
دعایی که مولایم امام هادی علیه السلام نوشته بود که بخوانم، چنین است:
ای خدایی که گره ناگواریها با نامهای او گشایش مییابد، و ای آن که با یاد او سختیها از بین میرود، ای آن که نامهای بزرگش برای خروج از شدّت به سوی گشایش خوانده میشود. سختیها به نیروی تو رام و اسباب به لطف تو سبب ساز میگردند، و قضا به قدرت تو جاری گردد، و چیزها به یاد تو امضا میگردد، پس هر چه بخواهی به مجرّد خواست تو بدون فرمانت انجام پذیرد و به مجرّد اراده ات بدون وحی تو باز ایستد.
تو اُمید برای مهمّات جهان و پناهگاه برای پریشانیها هستی، هیچ درد و رنجی از بین نمیرود جز آن که تو دفع کنی و هیچ مصیبتی بر طرف نمیشود جز آن که تو برطرف نمایی، به راستی که برای من حادثه ای رخ داده که سنگینی آن قابل تحمّل نیست و چنان بر من پیش آمد نموده که حملش بر من سنگین آمده و این را تو به قدرت خودت بر من وارد آورده ای و با سلطان تو بر من رو آورده، پس آنچه تو وارد آورده باشی کسی نمیتواند آن را از میان بردارد، و آنچه را که تو مشکل کنی کسی نمی تواند آن را آسان نماید، و آنچه را تو گسیل داری برگرداننده ای نیست و آنچه را که تو ببندی، گشاینده ای برای آن نیست و آنچه را تو باز کن ، کسی را یارای بستن آن نیست و کسی را که تو خوار نمایی یاوری جز تو نیست.
بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و از فضلت درِ گشایش را برای من بگشا، و بانیروی خود تسلّط اندوه را از من برگردان، و برای من در آنچه به سوی تو شکوه نمودم خوش بینی مرحمت فرما، و شیرینی عمل در آنچه از درگاه تو خواستم برای من روزی کن و از پیشگاه خود برای من گشایشی فوری عنایت کن و از پیشگاه خود برای من چاره ای گوارا قرار بده ، و مرا با گرفتاری، از انجام واجبات تو و بکارگیری مستحبّات تو مشغولم مکن، چرا که از آنچه به من رسیده - پروردگارم - در تنگنا هستم و دلم از اندوه بار سنگینی که برای من پیش آمده، پر شده و تنها تو قادری آنچه را که باعث گرفتاری من شده برطرف کنی و آنچه مرا در خود فرو برده از بین ببری.
این کار را برای من انجام بده، گرچه سزاوار چنین امری از جانب تو نیستم. ای دارای عرش بزرگ و عطای کریم، پس تو توانایی ای مهربانترین مهربانان، اجابت فرما ای پروردگار جهانیان.
متن حدیث:
یا من تحلّ بأسمائه عقد المکاره ، ویا من یُفلّ بذکره حدّ الشدائد ، ویا من یُدعی بأسمائه العظام من ضیق المخرج إلی محلّ الفرج ، ذلّت بقدرتک الصعاب، وتسبّبت بلطفک الأسباب ، وجری بطاعتک القضاء ، ومضت علی ذکرک الأشیاء، فهی بمشیّتک دون قولک مؤتمرة ، وبإرادتک دون وحیک منزجرة .
وأنت المرجوّ للمهمّات ، وأنت المفزع للملمّات ، لایندفع منها إلّا ما دفعت ولاینکشف منها إلّا ما کشفت ، وقد نزل بی من الأمر ما قد فدحنی ثقله ، وحلّ بی منه ما بهضنی حمله ، وبقدرتک أوردت علیّ ذلک ، وبسلطانک وجّهته إلیّ ، فلا مُصدر لما أوردت ، ولا میسّر لما عسّرت ، ولا صارف لما وجّهت ، ولا فاتح لما أغلقت ، ولا مغلق لما فتحت ، ولا ناصر لمن خذلت إلّا أنت ، صلّ علی محمّد وآل محمّد . وافتح لی باب الفرج بطَوْلک .
واصرف عنّی سلطان الهمّ بحولک ، وأنلنی حسن النظر فیما شکوت ، وارزقنی حلاوة الصنع فیما سألتک ، وهب لی من لدنک فرجاً وَحِیّاً ، واجعل لیمن عندک مخرجاً هنیئاً ، ولا تشغلنی بالإهتمام عن تعاهد فرائضک ، واستعمال سنّتک ، فقد ضقت بما نزل بی ذرعاً ، وامتلأت بحمل ما حدث علیّ جزعاً ، وأنت القادر علی کشف ما بُلیت به ، ودفع ما وقعت فیه ، فافعل ذلک بی ، وإن کنت غیر مستوجبه منک ، یا ذاالعرش العظیم ، وذا المنّ الکریم ، فأنت قادر یا أرحم الراحمین ، آمین یا ربّ العالمین .
"مهج الدعوات، 326 - 324 ، بحار الأنوار، ج50ٰ صفحه 224" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۳ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۲ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امام علی علیهالسلام: در حدیث معراج: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم در شب معراج، از پروردگار خود خواست و چنین گفت: پروردگارا ! مرا به کاری راه نمای که با آن به تو نزدیک شوم. فرمود: شبت را روز، و روزت را شب بدار . پرسید: پروردگارا! چگونه چنین توان کرد؟ فرمود: خواب خویش را نماز، و خوراک خود را گرسنگی قرار بده. ای احمد! به عزّت و جلالم سوگند، هیچ بندهای برایم چهار چیز را تضمین نمیکند، مگر این که او را به بهشت در میآورم: -زبان فرو بندد و آن را جز بدانچه به وی مربوط است، نگشاید؛ -دل خویش را از وسواس حفظ کند؛ آگاهی من از او و این را که او در زیر نگاه من است، پاس بدارد؛ و نور دیدهاش، در گرسنگی باشد. ای احمد! کاش، شیرینیِ: گرسنگی، سکوت، خلوت و آنچه را از آن به ارث بردهاند، چشیده بودی! پرسید: پروردگارا ! ارث گرسنگی چیست؟ فرمود: حکمت، حفظ دل، تقرب به خداوند، اندوه دائم، کم هزینگی برای مردم، حقگویی، و اهمّیت ندادن به این که در گشایش و آسانی میزید یا در سختی و دشواری.
ای احمد ! آیا میدانی با کدام حالت و وقت، بنده به من تقرّب میجوید؟ گفت: نه، ای پروردگار! فرمود : آن هنگام که گرسنه یا در حالت سجده باشد.
متن حدیث:
الإمام علیّ علیهالسلام فی حَدیثِ المِعراجِ: إنَّ النَّبِیَّ صلی الله علیه و آله و سلّم سَأَلَ رَبَّهُ سُبحانَهُ لَیلَةَ المِعراجِ فَقالَ : . . . یا رَبِّ ، دُلَّنی عَلی عَمَلٍ أتَقَرَّبُ بِهِ إلَیکَ . قالَ: اِجعَل لَیلَکَ نَهاراً ونَهارَک لَیلاً . قالَ: یا رَبِّ ، کَیفَ ذلِکَ؟ قالَ: اِجعَل نَومَکَ صَلاةً ، وطَعامَکَ الجوعَ . یا أحمَدُ ، وعِزَّتی وجَلالی ، ما مِن عَبدٍ ضَمِنَ لی بِأَربَعِ خِصالٍ إلاّ أدخَلتُهُ الجَنَّةَ : یَطوی لِسانَهُ فَلا یَفتَحُهُ إلاّ بِما یَعنیهِ ، ویَحفَظُ قَلبَهُ مِنَ الوَسواسِ ، ویَحفَظُ عِلمی ونَظَری إلَیهِ ، ویَکونُ قُرَّةُ عَینَیهِ الجوعَ . یا أحمَدُ ، لَو ذُقتَ حَلاوَةَ الجوعِ وَالصَّمتِ وَالخَلوَةِ ، وما وَرِثوا مِنها . قالَ: یا رَبِّ ، ما میراثُ الجوعِ؟ قالَ: الحِکمَةُ ، وحِفظُ القَلبِ ، وَالتَّقَرُّبُ إلَیَّ ، وَالحُزنُ الدّائِمُ ، وخِفَّةُ المُؤنَةِ بَینَ النّاسِ ، وقَولُ الحَقِّ، ولا یُبالی عاشَ بِیُسرٍ أم بِعُسرٍ . یا أحمَدُ ، هَل تَدری بِأَیِّ وَقتٍ یَتَقَرَّبُ العَبدُ إلَیَّ؟ [ قالَ: لا ، یا رَبِّ ] . قالَ: إذا کانَ جائِعاً أو ساجِداً . "إرشاد القلوب،ص 200، بحارالأنوار،ج 77،ص 22 ،دانش نامه احادیث پزشکی،ج 2" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۲ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امام رضا علیه السلام: خداوند تبارک و تعالی هیچ خوردنی و نوشیدنی را حلال نکرده است، مگر آن که درآن منفعت و صلاحی بوده و هیچ خوردنی و نوشیدنی را حرام ننموده، مگر آن که در آن ضرر و مرگ و فسادی بوده است. پس آنچه که مفید و مقوّی بدن، و باعث تقویت آن شود، حلال شده است. متن حدیث: إِنَّ اللّه َ تَبارَکَ وَ تَعالی لَمْ یُبِحْ اَکْلاً وَ لاشُرْبا اِلاّ لِما فیهِ الْمَنْفَعَةُ وَ الصَّلاحُ وَ لَمْ یُحَرِّمْ اِلاّ ما فیهِ الضَّرَرُ وَ التَّلَفُ وَ الْفَسادُ، فَکُلُّ نافِعٍ مُقَوٍّ لِلْجِسْمِ فیهِ قُوَّةٌ لِلْبَدَنِ فَهُوَ حَلالٌ؛
"مستدرک الوسائل، ج16، صفحه 333" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۳۱ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۱۰ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امیرالمومنین امام علی علیهالسلام فرمودند:... شما را به یاد مرگ و غفلت نکردن از آن سفارش کنم. و چگونه از چیزی غفلت کنید که از شما غفلت نکند، و به کسی طمع میورزید که مهلتتان ندهد پس مردگانی که به چشم دیدهاید برای موعظه کافی است. آنان که به گورهاشان برده شدند نه به دلخواه، و در آنجا فرود آمدند نه به اختیار، گویی اصلًا در دنیا نبودهاند و آخرت هماره خانه آنان بوده است. از خانههاشان که در آن میزیستند به وحشت آمدند و در گورها که از آن وحشت داشتند خانه کردند، و به دنیایی که وانهادند و از دست دادند سرگرم بودند، و آخرتی را که به آن وارد شدند تباه ساختند. دیگر نه کارهای ناشایسته خود را تغییر توانند داد و نه توان دارند کردارهای شایسته را زیاد کنند. آنان به دنیا انس گرفته بودند ولی آنها را فریفت، و بدان اعتماد کردند امّا آنها را به خاک مرگ در انداخت. پس بشتابید و پیش تازید -رحمت خدا بر شما- به سوی خانههاتان که مأمور به آبادی آنید و باید بدان روی آورید و به سوی آن فراخوانده شدهاید. و نعمتهای الهی را که بر شمایان فرو باریده است با صبر و استقامت بر فرمانبری از او کامل کنید و از نافرمانی او بپرهیزید، که فردا نزدیک است. چه سریع گذرد ساعتها در روز، و روزها در ماه، و ماهها در سال، و سالها در عمر.
متن حدیث: و من خطبة له علیه السلام: أُوصِیکُمْ- أَیُّهَا النَّاسُ- بِتَقْوَی اللَّهِ وَ کَثْرَةِ حَمْدِهِ عَلَی آلَائِهِ إِلَیْکُمْ وَ نَعْمَائِهِ عَلَیْکُمْ وَ بَلَائِهِ لَدَیْکُمْ فَکَمْ خَصَّکُمْ بِنِعْمَةٍ وَ تَدَارَکَکُمْ بِرَحْمَةٍ أَعْوَرْتُمْ لَهُ فَسَتَرَکُمْ وَ تَعَرَّضْتُمْ لِأَخْذِهِ فَأَمْهَلَکُمْ وَ أُوصِیکُمْ بِذِکْرِ الْمَوْتِ وَ إِقْلَالِ الْغَفْلَةِ عَنْهُ وَ کَیْفَ غَفْلَتُکُمْ عَمَّا لَیْسَ یُغْفِلُکُمْ وَ طَمَعُکُمْ فِیمَنْ لَیْسَ یُمْهِلُکُمْ فَکَفَی وَاعِظاً بِمَوْتَی عَایَنْتُمُوهُمْ حُمِلُوا إِلَی قُبُورِهِمْ غَیْرَ رَاکِبینَ وَ أُنْزِلُوا فِیهَا غَیْرَ نَازِلِینَ کَأَنَّهُمْ لَمْ یَکُونُوا لِلدُّنْیَا عُمَّاراً وَ کَأَنَّ الْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ لَهُمْ دَاراً أَوْحَشُوا مَا کَانُوا یُوطِنُونَ وَ أَوْطَنُوا مَا کَانُوا یُوحِشُونَ وَ اشْتَغَلُوا بِمَا فَارَقُوا وَ أَضَاعُوا مَا إِلَیْهِ انْتَقَلُوا لَا عَنْ قَبِیحٍ یَسْتَطِیعُونَ انْتِقَالًا وَ لَا فِی حَسَنٍ یَسْتَطِیعُونَ ازْدِیَاداً أَنِسُوا بِالدُّنْیَا فَغَرَّتْهُمْ وَ وَثِقُوا بِهَا فَصَرَعَتْهُمْ فَسَابِقُوا- رَحِمَکُمُ اللَّهُ- إِلَی مَنَازِلِکُمُ الَّتِی أُمِرْتُمْ أَنْ تَعْمُرُوهَا وَ الَّتِی رَغِبْتُمْ فِیهَا وَ دُعِیتُمْ إِلَیْهَا وَ اسْتَتِمُّوا نِعَمَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ عَلَی طَاعَتِهِ وَ الْمُجَانَبَةِ لِمَعْصِیَتِهِ فَإِنَّ غَداً مِنَ الْیَوْمِ قَرِیبٌ مَا أَسْرَعَ السَّاعَاتِ فِی الْیَوْمِ وَ أَسْرَعَ الْأَیَّامَ فِی الشَّهْرِ وَ أَسْرَعَ الشُّهُورَ فِی السَّنَةِ وَ أَسْرَعَ السِّنِینَ فِی الْعُمُرِ.
"نهج البلاغه، خطبه230"
ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۶:۱۵ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۱:۹ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امام کاظم علیه السلام:
هر کس گرفتار چیزی است که غمگینش می سازد یا ناخوشایندی که ناراحتش می کند، اگر سر به آسمان بلند کند و سه بار بسم اللّه الرحمن الرحیم بگوید، بی تردید،خداوند، گره از کارش خواهد گشود و غمش را برطرف خواهد کرد.
متن حدیث:
امام کاظم علیه السلام: ما مِن أحَدٍ دَهَمَهُ أَمرٌ یَغُمُّهُ أَو کَرَبَتْهُ کُربَةً فَرَفَعَ رَأسَهُ إلَی السَّماءِ ثُمَّقالَ ثَلاثَ مَرّاتٍ: بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ إلاّ فَرَّجَ اللّه ُ کُربَتَهُ و أذهَبَ غَمَّهُ.
"مکارم الاخلاق، ص ۳۴۷"
ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۲:۱۳ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله: خداوند به داود علیه السلام فرمود: مرا دوست بدار و مرا محبوب خلقم گردان. داود گفت: پروردگارا! آری، من تو را دوست دارم، اما چگونه تو را محبوب خلقت گردانم؟ فرمود: نعمت هایم را برای ایشان یادآوری کن. زیرا وقتی نعمتهایم را بر آنان بازگو کردی، مرا دوست خواهند داشت.
متن حدیث:
قالَ النبیُّ صلی الله علیه و آله: قالَ اللّه ُ عزَّوجَلَّ لِداود علیه السلام: أحبِبْنی وَ حَبِّبْنی إلی خَلقی! قالَ: یا رَبِّ نَعَم، أنَا اُحِبُّکَ فَکَیفَ اُحَبِّبُکَ اِلی خَلقِکَ؟ قالَ: اُذکُر أیادِیَّ عِنْدَهُم، فإنَّکَ اِذَا ذَکَرْتَ ذلِکَ لَهُم أحَبُّونی. ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۱:۲۲ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۱:۷ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امام علی علیه السلام: نسبت به آنچه در اختیار داری از خدا بترس، و در حقوق الهی که بر تو واجب است اندیشه کن، و به شناخت چیزی همّت کن که در نا آگاهی آن معذور نخواهی بود، همانا اطاعت خدا، نشانههای آشکار، و راههای روشن و راهی میانه و همیشه گشوده، و پایانی دلپسند دارد که زیرکان به آن راه یابند، و فاسدان از آن به انحراف روند، کسی که از دین سرباز زند، از حق روی گردان شده، و در وادی حیرت سرگردان خواهد گشت، که خدا نعمت خود را از او گرفته، و بلاهایش را بر او نازل میکند. معاویه اینک به خود آی، و به خود بپرداز زیرا خداوند راه و سرانجام امور تو را روشن کرده است. امّا تو همچنان به سوی زیانکاری، و جایگاه کفر ورزی، حرکت میکنی، خواستههای دل تو را به بدیها کشانده، و در پرتگاه گمراهی قرار داده است، و تو را در هلاکت انداخته، و راههای نجات را بر روی تو بسته است. متن حدیث: و من کتاب له (علیه السلام) إلی معاویة: فَاتَّقِ اللَّهَ فِیمَا لَدَیْکَ وَ انْظُرْ فِی حَقِّهِ عَلَیْکَ وَ ارْجِعْ إِلَی مَعْرِفَةِ مَا لَا تُعْذَرُ بِجَهَالَتِهِ فَإِنَّ لِلطَّاعَةِ أَعْلَاماً وَاضِحَةً وَ سُبُلًا نَیِّرَةً وَ مَحَجَّةً نَهْجَةً وَ غَایَةً مُطَّلَبَةً یَرِدُهَا الْأَکْیَاسُ وَ یُخَالِفُهَا الْأَنْکَاسُ مَنْ نَکَبَ عَنْهَا جَارَ عَنِ الْحَقِّ وَ خَبَطَ فِی التِّیهِ وَ غَیَّرَ اللَّهُ نِعْمَتَهُ وَ أَحَلَّ بِهِ نِقْمَتَهُ فَنَفْسَکَ نَفْسَکَ فَقَدْ بَیَّنَ اللَّهُ لَکَ سَبِیلَکَ وَ حَیْثُ تَنَاهَتْ بِکَ أُمُورُکَ فَقَدْ أَجْرَیْتَ إِلَی غَایَةِ خُسْرٍ وَ مَحَلَّةِ کُفْرٍ فَإِنَّ نَفْسَکَ قَدْ أَوْلَجَتْکَ شَرّاً وَ أَقْحَمَتْکَ غَیّاً وَ أَوْرَدَتْکَ الْمَهَالِکَ وَ أَوْعَرَتْ عَلَیْکَ الْمَسَالِکَ. "نهج البلاغه، نامه ۳۰ ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
همايش طلايه داران امربمعروف و نهي از منکر توسط کانون فرهنگي منتظران ظهور(عج) برگزار شد. به گزارش روابط عمومي کانون فرهنگي منتظران ظهور(عج) سيف آبادکازرون، در اين همايش مهندس محمدجعفر شفيعي مديرکانون فرهنگي هنري منتظران ظهور(عج) سيف آبادکازرون اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منکر را ابتدا بايد از خود شروع کنيم و سپس براي ديگران و در اين خصوص بايد پاسخگو در آخرت باشيم. وي افزود: اگر ما با نيت خيرخواهي و با عشق و دوستي و علاقه يکديگر را امر به معروف و نهي از منکر کنيم، بطور يقين شاهد تأثير مثبت کلام و رفتارمان در طرف مقابل خواهيم بود. مديرکانون فرهنگي هنري منتظران ظهور(عج) سيف آباد کازرون خاطرنشان کرد: رکن مهمي که در انجام فريضه الهي امر به معروف و نهي از منکر به عنوان روح کلي و پايه و اساس آن قلمداد ميشود و معمولا مغفول ميماند، روح خيرخواهي و محبت در انجام اين فريضه است. شفيعي با بيان اينکه بايد از ظرفيت مساجد براي احياء امر به معروف و نهي از منکر بهره برد، تصريح کرد: اگر مردم بي تفاوت نباشند، کار خلاف در جامعه انجام نمي شود همانگونه که امام حسين(ع) فرمودند با امر به معروف و نهي از منکر است که ديگر واجبات محقق مي شود. وي ابراز داشت: بايد در زمينه امر به معروف و نهي از منکر دو کار اساسي مقاومسازي فرهنگي و اقتصاد مقاومتي را در اولويت فعاليتهاي خود قرار دهيم، زيرا اين دو امر در بستر اين فرايض قرار دارند. مديرکانون فرهنگي هنري منتظران ظهور(عج) سيف آباد کازرون حيات معنوي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و اخلاقي جامعه را در گرو امر به معروف و نهي از منکر دانست و يادآوري نمود: جامعه اي که در آن امر به معروف و نهي از منکر نباشد، در حقيقت جامعه اي مرده است. لازم به ذکر است در اين همايش از فعالان عرصه امر به معروف و نهي از منکر تجليل بعمل آمد.

ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۹:۱۰ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
امام صادق علیهالسلام: آن چنان که هر یک از شما، هنگام بیماری نزد پزشک میرود و مبلغی به وی میپردازد و نیز در حال نیاز به زمامدار، به دربان پیشکشی میدهد، اگر در زمان گرفتاری، به خدای متعال پناه ببرد و وضو سازد و کم یا بیش صدقه دهد و سپس وارد مسجد شود و دو رکعت نماز بگزارد و حمد و ثنای الهی را به جای آورد و بر پیامبر و اهل بیتش درود بفرستد و بگوید: «خدایا! از بیماریام، تندرستی و از سفرم، بازگشت و از هرآنچه از آن ترسانم، مرا سلامت عطا فرما»، خدای متعال، حاجتش را برمیآورد. این، سوگند واجب خداوند است که با شکرگزاری بنده، تحقّق میپذیرد. متن حدیث: إنَّ أحَدَکُم إذا مَرِضَ دَعَا الطَّبیبَ و أعطاهُ، و إذا کانَ لَهُ حاجَةٌ إلی سُلطانٍ رَشَا البَوّابَ و أعطاهُ، و لَو أنَّ أحَدَکُم إذا فَدَحَهُ أمرٌ فَزَعَ إلَی اللّهِ تَعالی، فَتَطَهَّرَ و تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ قَلَّت أو کَثُرَت، ثُمَّ دَخَلَ المَسجِدَ فَصَلّی رَکعَتَینِ، فَحَمِدَ اللّهَ و أثنی عَلَیهِ، و صَلّی عَلَی النَّبِیِّ و أهلِ بَیتِه، ثُمَّ قالَ: «اللّهُمَّ إن عافَیتَنی مِن مَرَضی، أو رَدَدتَنی من سَفَری، أو عافَیتَنی مِمّا أخافُ مِن کَذا وکَذا» إلّا آتاهُ اللّهُ ذلِکَ، و هِیَ الیَمینُ الواجِبَةُ، و ما جَعَلَ اللّهُ تَعالی عَلَیهِ فِی الشُّکرِ. "من لا یحضره الفقیه،ج ۱،ص۵۵۷ - مصباح المتهجّد، ص ۵۳۰ - بحار، ج ۹۱ ص ۳۵۱" ادامه مطلب |
|
|
+ نوشته
شده در جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۱:۳۰ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۰:۷ ب.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|
|
|
|
|
|
+ نوشته
شده در چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸
ساعت ۱۰:۳۶ ق.ظ توسط اعضای کانون منتظران ظهور(عج)
|
|
|